۳ مرداد ۱۳۹۶، ۱۴:۲۹

رئیس شورای عالی زکات کشور مطرح کرد:

ضرورت بهره‌گیری از پیام‌های قرآنی به‌منظور ترویج فرهنگ زکات

ضرورت بهره‌گیری از پیام‌های قرآنی به‌منظور ترویج فرهنگ زکات

بجنورد- رئیس شورای عالی زکات کشور گفت: ایمان مردم به قرآن از هرچیزی محکم‌تر وباور آن‌ها نسبت به پیام‌های قرآنی از هرپیامی بیشتر است، ازاین‌رو برای ترویج زکات باید از پیام‌های قرآنی بهره برد.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله سید حسن عالمی صبح سه‌شنبه در نشست شورای زکات خراسان شمالی در بجنورد اظهار کرد: در ترویج زکات، نباید تنها به مشهودات اکتفا کرد بلکه ضرورت دارد از پیام‌های قرآنی در جهت ترویج این فریضه الهی بهره برد.

آیت‌الله عالمی تأکید کرد: برای تبیین زکات و وجوب پرداخت آن باید با استفاده از آیات و تفاسیر قرآنی با مخاطبان صحبت کرد.

وی عنوان کرد: همه ما وظیفه‌داریم شیوه‌ای که رسول اکرم(ص) برای بیان و تشریح زکات داشت را سیره خود قرار داده و به شیوه اهل‌بیت در ترویج زکات عمل کنیم.

وی تصریح کرد: بر اساس آموزه‌های اسلامی پذیرفته شدن اعمال و عبادات انسان منوط به قبولی نماز است و این فریضه الهی نیز با قبولی زکات است که مقبول درگاه حق می‌شود.

رئیس شورای عالی زکات کشور افزود: درزمینهٔ ترویج و فرهنگ‌سازی زکات باید محتوای روایی، اجتماعی و انسانی این فریضه الهی دستمایه تبلیغ و ترویج ما باشد.

آیت‌الله عالمی اظهار کرد: همه افراد و مسئولان باید در احیای زکات به‌خوبی عمل کنند و مشارکت‌ها درزمینهٔ جمع‌آوری زکات افزایش یابد.

وی وجود نیازمند در جامعه اسلامی را خلأ اجتماعی دانست و گفت: این خلأ باید به‌وسیله زکات پرشده و زکات در همه شئون زندگی مردم پررنگ شود.

کد خبر 4040904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha