در گزارشی ادعا شد؛

سازمان ملل: مانع ارسال ۲ محموله از کره شمالی به سوریه شدیم!

سازمان ملل: مانع ارسال ۲ محموله از کره شمالی به سوریه شدیم!

رویترز می گوید به گزارشی محرمانه از سازمان ملل دست یافته که نشان می دهد در ۶ ماه گذشته، از ارسال ۲ محموله که از کره شمالی عازم سازمان تسلیحات شیمیایی سوریه بوده، ممانعت شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، سازمان ملل متحد در گزارشی محرمانه مدعی شد که در ۶ ماه گذشته، از ارسال ۲ محموله از مبداء کره شمالی که ظاهرا قرار بوده به سازمان تسلیحات شیمیایی سوریه ارسال شود، ممانعت شده است!

رویترز می گوید این گزارش از سوی هیئت کارشناسان مستقل سازمان ملل تهیه و اوایل ماه میلادی جاری (آگوست) به شورای امنیت ارائه شده است حال آنکه جزئیاتی درباره زمان و مکان دقیق رهگیری محموله ها و اینکه اصلا شامل چه اقلامی بوده اند، ارائه نمی شود.

با استناد به این گزارش ۳۷ صفحه ای، ادعا می شود که در درجه نخست، محموله ها عازم سوریه بوده اند و در درجه دوم، دلایلی وجود دارد که این نقل و انتقال در راستای عمل به بخشی از توافق شرکت تجاری توسعه و معادن کره شمالی با دولت دمشق انجام گرفته باشد.

 گفتنی است این نهاد در سال ۲۰۱۶، در لیست سیاه شورای امنیت گنجانده شد.

هیئت کارشناسان مستقل سازمان ملل ظاهرا بر روی مواردی چون اتهام استفاده از سلاح شیمایی از سوی ارتش سوریه و همکاری های موشکی و تسلیحاتی دمشق-پیونگ یانگ تحقیق می کنند.

دمشق در سال میلادی ۲۰۱۳، تمامی تسلیحات شیمایی خود را طبق توافقی که بین روسیه و آمریکا حاصل شد، از میان برد. با این حال، غرب هر از گاهی با نسبت دادن اتهامات واهی به دولت سوریه، مدعی می شود که از تسلیحات شیمایی علیه مردم استفاده می کند.

آخرین نمونه از این ادعاها، به حمله شیمایی خان شیخون در آوریل ۲۰۱۷ بازمی گردد که بهانه ای به آمریکا برای بمباران پایگاه هوایی الشعیرات داد.

کد خبر 4066139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha