۷ شهریور ۱۳۹۶، ۱۵:۳۰

وزیر اقتصاد روسیه:

تحریم روسیه فرصت جدیدی برای ارتباط با اروپا فراهم کرده است

تحریم روسیه فرصت جدیدی برای ارتباط با اروپا فراهم کرده است

وزیر اقتصاد روسیه اعلام کرد که تحریم های اعمالی علیه کشورش فرصت های جدیدی برای ارتباط و معاملات اقتصادی با کشورهای اروپایی به وجود آورده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «ماکسیم اورشکین» وزیر اقتصاد روسیه گفت تحریم های جدید آمریکا علیه روسیه فرصت های جدیدی برای کسب و کار و معامله با اتحادیه اروپا ایجاد کرده است.

اورشکین پس از دیدار با تعدادی از تجار فرانسوی گفت: ما در این جلسه مسئله تحریم های آمریکا علیه روسیه را مورد بحث قرار دادیم. من در اینجا مشاهده کردم که واکنش شرکای اروپایی و شرکت های اروپایی به این موضوع مثبت است؛ بنابراین این تحریم ها بر روابط روسیه و اروپا تاثیر بسیار کمی دارد. حتی می توان گفت که فرصت های جدید برای شرکای اروپایی فراهم کرده و آنها این مسئله را درک می کنند و فعالیت خود را در گسترش می دهند.

وی افزود: در واقع، زمانی که تحریم ها بر علیه ما تحمیل شد، بر تعادل پرداخت ها و پویایی اقتصاد روسیه اثر گذاشت. اما از راه های مختلف، این تحریم ها عاملی انگیزشی برای شرکت های روسی، دولت و شهروندان روسیه بود و آنها را به فعالتر شدن در توسعه اقتصاد دولتی ترغیب کرد.

گفتنی است که لایحه تحریم علیه روسیه، ایران و کره شمالی که توسط «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در اوایل آگوست اعمال شد، به دلیل نگرانی های اتحادیه اروپا به خاطر تاثیر این تحریم ها بر منافع اقتصادی این اتحادیه به ویژه در حوزه انرژی با کشور روسیه، مورد انتقاد اتحادیه اروپا قرار گرفت.

کد خبر 4073086

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha