۹ شهریور ۱۳۹۶، ۱۴:۱۶

مدیر حوزه‌های علمیه کشور:

۱۲مرکز آموزش قرآنی وابسته به حوزه‌های علمیه در کشور فعالیت دارند

۱۲مرکز آموزش قرآنی وابسته به حوزه‌های علمیه در کشور فعالیت دارند

دامغان - مدیر حوزه‌های علمیه کشور از وجود ۱۲ مرکز آموزش قرآنی وابسته به حوزه‌های علمیه خبر داد و گفت: ترویج سبک زندگی قرآنی مهمترین اهداف این مراکز است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله علیرضا اعرافی ظهر پنج شنبه در آیین افتتاح نخستین مرکز تخصصی بیان وحی استان سمنان وابسته به حوزه علمیه دامغان، گسترش فعالیت های قرآنی را حرکتی مقدس و با ارزش دانست و بیان کرد: با توجه به تاکیدات رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر پاسخ به شبهات توسط حوزه های علمیه و همچنین ترویج سبک زندگی قرآنی ۱۲ مرکز آموزش قرآنی وابسته به حوزه های علمیه کشور فعال هستند.

وی افزود: یکی از رسالت های حوزه های علمیه و مراکز وابسته به آن از جمله موسسات قرآنی، پاسخ به شبهه های حوزه دین است که باید آن را برای خود یک نعمت بدانیم و برای تحقق فرامین ارزشمند رهبر معظم انقلاب اسلامی گام بردارند.

مدیر حوزه های علمیه کشور گفت: یکی از کارهایی که در زمینه ترویج و گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه صورت گیرد این است که تفسیرهای ما باید موضوعی و تخصصی باشد، همچنین باید گفت امروزه وظیفه حوزه های علمیه در باب ترویج و گسترش آموزش های قرآنی خطیر و سنگین است و باید کوشید در این راستا گام ها و قدم های مؤثرتری برداریم.

اعرافی با بیان اینکه امروز سیاست های مدیریت حوزه های علمیه می بایست ارتقا پیدا کند، بیان داشت: با این کار سطوح عالی و رشته ها متعددی را می توانیم در حوزه های علمیه داشته باشیم که قطعا به تربیت طلاب علوم دینی کمک شایانی خواهد کرد.

وی در دیگر بخش سخنان خود، افتتاح مرکز تخصصی بیان وحی حوزه علمیه دامغان را بسیار ارزشمند در راستای گسترش فرهنگ قرآنی دانست و بیان کرد: مردم ما در برنامه های مذهبی حضوری خودجوش دارند که باید از این ظرفیت در کارهای دینی و فرهنگی به خوبی استفاده کرد.

مدیر حوزه علمیه کشور ضمن تاکید بر اینکه باید هزاران کار علمی و تخصصی برای حفظ قرآن در جامعه انجام و این موضوع در دستور کار قرار گیرد، گفت: در حال حاضر اقبال مردم به فعالیت های قرآنی و انجام وقف در این امور قابل توجه است اما هنوز برای تحقق کامل این امر مقدس راه زیادی در پیش است.

کد خبر 4075036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha