۲۷ آبان ۱۳۸۵، ۲۰:۱۴

ابوالفضل جلیلی:

ورود سینما و تلویزیون به حوزه بهزیستی باید هوشمندانه باشد

سینما و تلویزیون باید با پشتوانه‌های تخصصی و پژوهشی و آگاهانه و هوشمندانه وارد حوزه‌های بهزیستی و ‌آسیب‌های‌ اجتماعی شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، ابوالفضل جلیلی در آستانه برگزاری نخستین جشنواره فیلم بهزیستی گفت: "در این زمینه مخصوصا تلویزیون کارکردهای گسترده‌تر، توانمندی‌ها و پتانسیل بالایی دارد و حتی با تهیه و تولید گزارش‌های عادی و مناسب از بچه‌های بهزیستی، معلولان و آسیب دیدگان اجتماعی می‌تواند تاثیر بسیار خوبی بر افکار عمومی بگذارد."

وی که با فیلم "دت یعنی دختر" در نخستین دوره جشنواره فیلم بهزیستی حضور دارد، بر این باور است کار در حوزه بچه های بهزیستی و آسیب دیدگان مستلزم درک شرایط و وضعیت بغرنج آنهاست و باید با لمس دردها و با هوشیاری و اطلاعات و دانش به سمت این موضوع ها و مضامین رفت.

جلیلی ادامه داد: "خوب است بچه‌های بهزیستی نمونه‌ها و الگوهای سینمایی طیف خودشان را ببینند. توجه و اهتمام به آنها و تعریف جایگاه واقعی آنها در جامعه فرهنگ‌سازی می‌خواهد که رسانه‌ها می‌توانند به این امر کمک کننند. باید در مضامینی چون بچه‌های کار و دختران فراری و زنان آسیب‌دیده ‌فکری اساسی‌تر کرد تا نتایج معکوس حاصل نشود و بدآموزی اتفاق نیفتد."

کد خبر 408708

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha