۲۸ آبان ۱۳۸۵، ۱۳:۲۵

معاون دانشجویی دانشگاه آزاد در گفتگو با مهر:

کاهش شهریه تمامی فعالیت های دانشگاه را تحت تاثیر قرار می دهد

کاهش شهریه تمامی فعالیت های دانشگاه را تحت تاثیر قرار می دهد

برنامه ریزی های آموزشی و خدمات دانشجویی دانشگاه آزاد نیازمند بودجه پیش بینی شده است و اگر این بودجه که در واقع همان شهریه دانشجویان است کاهش یابد در نهایت باعث نارضایی دانشجویان خواهد شد زیرا افت کیفیت را در بر خواهد داشت.

دکتر فریدون رهنمای رودپشتی در گفتگو با خبرنگار مهر افزود: در حال حاضر بودجه ای که از محل شهریه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تامین می شود برای حداقل نیازهای دانشجویی که بتوانیم یک دانشگاه بالنده را داشته باشیم کفایت می کند اما اگر این منابع کاهش پیدا کند با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی اظهار داشت: اگر منابع و بودجه دانشگاه که در واقع همان شهریه های دانشجویان است کاهش پیدا کند کارکرد دانشگاه و تمامی فراینده های آن مانند خدمات دانشجویی و کیفیت آموزشی مناسب تحث تاثیر قرار می گیرد.

معاون دانشجویی دانشگاه آزاد تاکید کرد: مسئولان به خوبی می دانند که به طور مشخص بودجه روی ارائه خدمات به دانشجو تاثیر گذار است زیرا بارها این افراد شاهد این مسئله بوده اند که در دانشگاه های دولتی نیز که چندین برابر دانشگاه آزاد شهریه دریافت می کنند نارضایتی هایی در خصوص کمبود بودجه وجود دارد.

رهنمای رودپشتی در خصوص انتقادهایی که از میزان خدمات رفاهی و دانشجویی که از دانشگاه آزاد می شود، خاطر نشان کرد: همواره باید این بحث مورد ارزیابی قرار گیرد که دانشگاه با آنچه که در اختیارش قرار گرفته چه کرده و در مقایسه با سایر دانشگاه های کشور در چه جایگاهی قرار دارد، آنگاه مشخص می شود در بحث برنامه ریزی به چه میزان موفق بوده ایم.

وی افزود: امروز از دانشگاه آزاد انتقاد می شود که چرا ضریب سرانه فضای خوابگاهی این دانشگاه 15 درصد است در حالی که هیچ مسئولی به این مسئله توجه ندارد که با همین بودجه اندک این ضریب ایجاد شده که در صورت کاهش هیچ گاه به ضریب 30 درصد که پیش بینی شده نخواهیم رسید.

معاون دانشجویی دانشگاه آزاد تاکید کرد : دانشگاه آزاد با بودجه اندک خود که از منابع شهریه دانشجویان تامین می شود توانسته است امکانات مناسب آموزشی و رفاهی را در اختیار دانشجویان قرار دهد که در صورت کاهش بودجه نباید انتظار داشت که این پیشرفت ادامه داشته باشد.

کد خبر 408850

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha