۵ مهر ۱۳۹۶، ۱۵:۳۴

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشگر ۱۶ زرهی قزوین:

دفاع مقدس گنجینه ای تمام نشدنی از حماسه و ایثار است

دفاع مقدس گنجینه ای تمام نشدنی از حماسه و ایثار است

قزوین- فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۱۶ زرهی قزوین گفت: دفاع مقدس برگرفته از فرهنگی غنی عاشورا و گنجینه ای تمام نشدنی از حماسه و ایثار است که با آن توانستیم حماسه ای جاودان خلق کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر سرتیپ دوم حمزه بیدادی روز چهارشنبه در یادواره شهادت فرماندهان عالی رتبه هفتم مهرماه سال ۶۰ که درسالن اجتماعات لشکر ۱۶ زرهی قزوین برگزار شد اظهارداشت:تقارن هفته دفاع مقدس باماه محرم را به فال نیک می‌گیریم و آن را فرصتی برای اندیشه کردن در رمز موفقیت در دفاع مقدس می دانیم.

وی افزود: دفاع مقدس برگرفته از فرهنگ غنی عاشورا بود و شهدا و رزمندگان ما با تاسی از همین فرهنگ توانستند حماسه ای بزرگ خلق کنند که الگوی قابل دفاعی باشد و این گونه نام خود را در تاریخ ثبت کردند.

امیر بیدادی یادآورشد: ایران اسلامی با تاسی از فرهنگ غنی عاشورایی توانسته در منطقه و جهان تاثیرگذار باشد.

بیدادی با اشاره به عملیات ثامن الائمه(ع) تصریح کرد: حماسه شکست حصر آبادان از عملیات‌ غرورآفرین دوران دفاع مقدس است که در این دوران با درایت امام راحل نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس رقم خورد.

عملیات ثامن الائمه ماشین جنگی دشمن را متوقف کرد

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشگر ۱۶ زرهی قزوین افزود: وقتی بنی صدر از فرماندهی کل قوا عزل شد دشمنان تلاش کردند تا با سقوط آبادان زمینه جدایی خاک خوزستان را فراهم کنند اما در عملیات ثامن الائمه دشمن با به جای گذاشتن سه هزار کشته و بیش از ۱۶۰۰ اسیر شکست خورد و رزمندگان توانستند با غنیمت گرفتن صدها دستگاه تانک و نفربر و خودروی سبک و سنگین ماشین جنگی دشمن را متوقف کنند.

امیر بیدادی گفت: بعد از این عملیات انسجام خاصی در میان نیروهای ارتشی و سپاهی ایجاد شد و پیروزی در سایر عملیات رقم خورد.

دفاع مقدس گنجینه ای تمام نشدنی است

وی اضافه کرد: دفاع مقدس گنیجینه ای تمام نشدنی است و هر بار که بازخوانی شود برگهای افتخارآمیزی بدست می آید که می تواند درس بزرگی برای عصر کنونی باشد.

فرمانده قرارگاه لشکر ۱۶ زرهی قزوین اظهارداشت: جنگ شاید در کلمه و نگاه اول منفور و بد باشد اما وقتی موضوع دفاع از ناموس و کیان و مرزهای کشور و نثار جان مطرح می شود قداست پیدا می کند و ارزشمند می شود.

وی بیان کرد: شهید حججی ها نشان داده اند در عصر کنونی هم می توانیم به وجود انسانهای ایثارگر و مومنی متکی باشیم که قادرند حافظ کشور باشند و در دفاع از میهن نقش آفرینی کنند.

کد خبر 4099873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha