۵ مهر ۱۳۹۶، ۱۵:۴۵

بمناسبت هفته دفاع مقدس:

کتاب شعر«زمزمه مهر» در قزوین رونمایی شد

کتاب شعر«زمزمه مهر» در قزوین رونمایی شد

قزوین- همزمان با هفته دفاع مقدس، مجموعه اشعار سهرابعلی زرآبادی‌پور پدر شهید ایرج زرآبادی‌پور با عنوان «زمزمه مهر» در قزوین رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، همزمان با ششمین روز از هفته دفاع مقدس، با حضور خانواده‌های شهدا و ایثارگران، مسئولان استانی و فرماندهان نیروهای نظامی و انتظامی در مراسم یاواره شهادت فرماندهان عالیرتبه هفتم مهرماه سال ۶۰ از مجموعه‌ اشعار سهرابعلی زرآبادی‌پور پدر شهید گرانقدر ایرج زرآبادی‌پور با عنوان «زمزمه مهر» در سالن اجتماعات ۲۹ فروردین قرارگاه عملیاتی لشگر ۱۶ زرهی قزوین رونمایی شد.

این مجموعه شامل ۲۷۶ قطعه شعر بامضامین مذهبی، فرهنگی و اجتماعی است که این شاعر توانا پس از بازنشستگی با توجه به مطالعات فراوانی که در حوزه ادبیات داشته، اقدام به سرودن آن‌ کرده است.

سهرابعلی زرآبادی‌پور متخلص به «عارف» در دهم اسفند ماه ۱۳۰۹ در روستای کامان منطقه‌ الموت قزوین دیده به جهان گشود و دارای ۴ پسر و دو دختر است که فرزندش ایرج، دوم اردیبهشت ۱۳۴۱، در همان روستا به دنیا آمد و تا سوم متوسطه درس خواند.

ایرج کارگر بود، از سوی بسیج در جبهه حضور یافت و شانزدهم بهمن ۱۳۵۹، در میمک توسط نیروهای عراقی بر اثر اصابت گلوله به سر، شهید شد.

مزار این شهید در گلزار شهدای شهر زادگاهش قرار دارد.

در این مراسم همچنین از سوی غلامرضا حقایق‌پور مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین لوح تقدیر تقدیم پدر شهید شد.

کد خبر 4099888

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha