۵ مهر ۱۳۹۶، ۱۶:۱۹

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین:

فرهنگ عاشورا و انتظار ضامن بقای انقلاب و نظام است

فرهنگ عاشورا و انتظار ضامن بقای انقلاب و نظام است

قزوین- مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: اتکا به فرهنگ عاشورا و انتظار به عنوان باورهای اصیل دینی مهمترین ضامن بقای انقلاب و نظام در برابر دشمنان است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی نعمت اللهی روز چهارشنبه در یادواره شهادت فرماندهان عالی رتبه هفتم مهرماه سال ۶۰ که درسالن اجتماعات لشکر ۱۶ زرهی قزوین برگزارشداظهارداشت: عملیات ثامن الائمه یک نبرد منحصر بفرد بود که توانست آینده موفقیت آمیزی را در سایر عملیات رقم بزند.

وی بیان کرد: سال ۶۰ یکی از دورانهای پر از حادثه و دشوار در تاریخ انقلاب اسلامی است که شاهد ترور نافرجام مقام معظم رهبری، خلع بنی صدر، انفجار حزب جمهوری اسلامی، ترور شید رجایی و باهنر، اقدام مسلحانه و دهها حادثه دیگر بودیم که هر کدام می توانست نظام را ساقط کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: در این سال بحران های عظیمی را پشت سر گذاشتیم و امروز با گذشت سه دهه از انقلاب اسلامی توانسته ایم به لطف الهی و هدایت رهبری و استقامت ملت ایران از فراز و نشیب ها عبور کرده و به سلامت به ساحل ارامش برسیم هر چند دشمنی ها تمامی ندارد و باید همواره هوشیاری خود را حفظ کنیم و مراقب دسیسه ها باشیم.

وی بیان کرد: اگر تلاش‌ و ایثارگری‌ شهدا و رزمندگان نبود امروز وضعیت کشور ما به گونه ای دیگر رقم خورده بود و سرنوشت نامعلومی داشتیم.

نعمت اللهی تصریح کرد: فرهنگ عاشورایی پس از این همه سال با تمامی تلاش‌هایی که دشمنان انجام دادند، زنده و پویا مانده و آثار آن را در جامعه مشاهده می کنیم که نمونه‌ بارز آن دوران دفاع مقدس است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین اضافه کرد:عشق به کربلا و امام حسین(ع) رزمندگان را روی پای خود نگهداشت و این باورهای اعتقادی بود که دفاع مقدس را به خوبی اداره کرد وامروز هم دشمنان از محتوا و حقیقت عاشورا که مکتبی انسان‌ساز است می‌ترسند و برای نابودی آن هر روز فتنه‌ای جدید، در منطقه ایجاد می‌کنند.

وی بیان کرد: قدرت سیاسی می تواند سایر قدرتها را زیر مجموعه خود درآورده و تحت تاثیر قرار دهد و اگر در جامعه ای بخوبی شکل بگیرد سایر قدرتها نیز قدرتمند می شود.

نعمت اللهی با اشاره به ارکان قدرت های اجتماعی تصریح کرد: مردم، باورهای جامعه و رهبری از ارکان اساسی و مهم قدرت های اجتماعی است که بر همین مبنا نلسون ماندلا در آفریقای جنوبی، گاندی در هند، عمر مختار در لیبی، مائو در کشور چین به عنوان رهبری و لیدر جریانها و تاثیرگذاری روی مردم نقش آفرینی می کنند.

وی بیان کرد: در کشور ما امام راحل نقش رهبری را ایفا می کند اما جامعه ما باورهای خاص دینی دارد و دو شاخصه در فرهنگ ما موج می زند که فرهنگ عاشورایی و نیز فرهنگ انتظار که باید برای صیانت از آن همت کنیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: فرهنگ عاشورایی پس از ۱۳۷۸ سال از یک رویداد که حسین(ع) به شهادت می رسد شکل می گیرد اما هنوز در زندگی جامعه جریان دارد و نور الهی آن خاموش نمی شود و این ماندگاری به دلیل ریه داشتن در خون حسین است.

وی اظهارداشت: در شرایطی که دشمنان دنبال خاور میانه جدید بودند و با حمایت همه جانبه از مترسکی چون صدام علیه نظام ما یک صدا شدند تنها فرهنگ عاشورایی به مدد ملت آمد تا فلسفه پیروزی خون بر شمشیر مصداق عینی پیدا کند.

نعمت اللهی گفت: دشمنانی که با هزاران دسیسه طالبان، القاعده، داعش و فتنه های متعدد را خلق کردند امروز با مهره ای بنامه بارزانی می خواهند اسرائیلی دیگر در منطقه خلق کرده و مقابل ایران صف آرایی کنند که در این توطئه نیز با اتکا به فرهنگ عاشورایی و تبیعت ازولایت قادریم پیروز شویم.

وی بیان کرد: دشمنان استکباری طرح «لوله کردن کشورهای اسلامی» را در سر می پرورانند به همین دلیل دنبال حذف قرآن از زندگی مسلمانان هستند و نمی خواهند قرآن با محتوا مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین تصریح کرد: دشمنان با قرآنهای آل سعود که بسیار زیبا چاپ ومنتشر می شود و یا قرآن آریامهری که در رژیم گذشته بود کاری ندارند بلکه از قرآن ها با محتوی و اصیل که الگوی زندگی مسلمانان می شود و فرهنگ عاشورایی که شهید حججی، فلاحیان، فکوری، کلاهدوز و نامجو تربیت می کند مخالفند و علیه آن دسیسه می چینند.

وی گفت: باور انتظار دشمن را می ترساند و امروز به همین دلیل هالیوود میلیارد ها دلار هزینه می کند تا با ساخت فیلم با فرهنگ مهدویت و عاشورا مقابله کند.

فضای مجازی را جدی بگیریم

نعمت اللهی با اشاره به برنامه های استکباری در تهدید فضای مجازی هم اظهارداشت: دشمنان در این فضا دنبال کنترل ادراکات، احساسات، تحریکات و تصمیمات هستند و ما نیز باید مراقب باشیم تا در این فضا آسیب نبینیم.

در این مراسم ضمن رونمایی از کتاب شعر «زمزمه مهر» از خانواده‌های شهدای لشکر ۱۶ زرهی قزوین با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.

کد خبر 4099929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha