۶ مهر ۱۳۹۶، ۲۳:۱۲

تولیت حوزه علمیه مسجد امام حسین(ع) :

تجزیه کشورهای اسلامی راهبرد اسرائیل برای نابودی جریان مقاومت است

تجزیه کشورهای اسلامی راهبرد اسرائیل برای نابودی جریان مقاومت است

ری- تولیت حوزه علمیه و مسجد امام حسین(ع) گفت: تجزیه کشورهای اسلامی، راهبرد اسرائیل برای نابودی جریان مقاومت است.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سیدرضا حسینی مازندرانی، شامگاه پنج شنبه در همایش حماسه اشک ها و مراسم سوگواری شهادت حضرت اباعبدالله(ع)  و مصائب حضرت زینب کبری(س) که در مسجد و حوزه علمیه امام حسین(ع) برگزار شد، گفت: قیام حضرت سیدالشهدا(ع) برای ماندگاری توحید و صراط مستقیم در طول تاریخ است.

این معلم قرآن کریم با بیان اینکه امام حسین(ع) جان خود را در راه خداوند متعال نثار کردند تا امر به معروف و نهی از منکر و همچنین ارزش های الهی و مکارم اخلاقی باقی بماند، افزود: شهید مدافع حرم، محسن حججی با نثار جان خود، راه مولایمان، حضرت اباعبدالله(ع) را ادامه داد؛ مردم نیز با حضور حماسی خود در مراسم تشییل شهید حججی در مشهد مقدس، تهران و اصفهان، به تداوم راه امام حسین(ع) و شهید حججی ها لبیک گفتند.

و گفت: شهادت حججی و حضور گسترده مردم در مراسم تشییع او، نشان می دهد، دین، ولایت مداری، مبارزه و انقلابی گری در عصر تکنولوژی و فضای مجازی،  همچنان زنده است، همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند، شهید حججی از برکات و دستاوردهای معنوی انقلاب اسلامی ایران است.

تولیت حوزه علمیه و امام جماعت مسجد امام حسین(ع) در بخش دیگری از سخنانش به تبیین شرایط دعا پرداخت و خاطرنشان کرد: افرادی مانند شهید محسن حججی و سایر شهدای مدافع حرم با اخلاص و تقوی در برابر استکبار جهانی و گروهک های تروریستی مانند داعش و جبهه النصره ایستادند و در حقیقت دعایشان برای شهادت در راه خدا، مستجاب شد.

حسینی مازندرانی، دشمن شناسی و بصیرت را پیام مهم نهضت کربلا عنوان کرد و گفت:  فتنه دشمنان و اسرائیل برای تجزیه کشورهای اسلامی از جمله عراق، با هدف نابودی جریان مقاومت طراحی شده است. بنابراین مسلمانان با تاسی به حضرت امام حسین(ع) در برابر فتنه تجزیه و تضعیف کشورهای اسلامی خواهند ایستاد.

استاد اخلاق حوزه های علمیه با بیان اینکه همه کارها باید برای کسب رضایت خداوند متعال باشد و در این صورت انسان در دنیا و رستاخیز، سعادتمند می شود، خاطرنشان کرد: جوانان انقلابی ایران سربلند با روحیه اخلاص و تقوی، و پیرو فرمایشات ولی فقیه، حضرت آیت الله خامنه ای، مشکلات کشور را حل خواهند کرد و آموزه های قرآن و عترت(ع) و ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی را به گوش جهانیان خواهند رساند.

حسینی مازندرانی با بیان اینکه مردم باید در همه حال با حفظ شرایط دعا، با خداوند داز و نیاز کنند و برای موفیت و سربلندی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، دعا کنند، یادآور شد: امروزه باید برای سربلندی و موفقیت مدافعان حرم دعا کنیم.

وی گفت: مدافعان حرم با نثار جان خود، مانع از تحقق اهداف شوم دشمنان در تضعیف لشکریان مدافعان حرم شدند. دشمن در چنین شرایطی، اقدام مرموزانه تجزیه کشورهای اسلامی، مانند اتفاقی که اخیرا در اقلیم کردستان عراق روی داده را طراحی کرده است. البته ملت های اسلامی به ویژه مردم ولایت مدار ایران با تبعیت از رهبر معظم انقلاب اسلامی، دسیسه های دشمنان را خنثی خواهد کرد.

یادآور می شود مجلس روضه و سوگواری شهادت جانسوز حضرت سیدالشهدا(ع) با مداحی ذاکران اهل بیت(ع) در مسجد و حوزه علمیه امام حسین(ع) پایان یافت.

کد خبر 4100777

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha