۱۳ مهر ۱۳۹۶، ۱۰:۴۳

رهبر مخالفان کاتالونیا:

پادشاه اسپانیا خواسته مردم کاتالونیا را نادیده می گیرد

پادشاه اسپانیا خواسته مردم کاتالونیا را نادیده می گیرد

رهبر مخالفان ایالت کاتالونیا در اسپانیا پادشاه این کشور را به نادیده گرفتن خواسته مردم این ایالت متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دیلی صباح، رهبر منطقه کاتالونیا طی سخنانی پادشاه اسپانیا را به «نادیده گرفتن عامدانه» در قبال تحولات این منطقه متهم کرده و از دولت این کشور خواست تا میانجی گری در بحران پیش آمده در کاتالونیا به عنوان عمیق ترین و گسترده ترین بحران ایجاد شده در اسپانیا را پذیرا باشد.

وی همچنین بار دیگر بر مواضع تجزیه طلبان کاتالونیا تاکید کرده و خواستار پیشروی بر اساس نقشه راه جدا شدن این ایالت از اسپانیا طی چند روز آینده شد.

«کارلز پایگدمونت» همچنین در سخنان تلویزیونی خود که چهارشنبه شب از تلویزیون این ایالت پخش شد، خشونت اعمال شده از سوی نیروهای پلیس در روی برگزاری همه پرسی توسط جدایی طلبان این ایالت را محکوم کرده و گفت: ما این همه پرسی را در راستای روا داشتن ظلمی بی سابقه ( به مردم کاتالونیا) برگزار کردیم و طی روزهای آتی تمام تلاش خود را برای اجرایی کردن نتیجه همه پرسی به کار خواهیم بست.

وی همچنین در خصوص موضع پادشاه اسپانیا در قبال همه پرسی انجام شده در کاتالونیا گفت: پادشاه (اسپانیا) مواضع دولت (ملی) و سیاستهای فاجعه بار در برابر کاتالونیا را اتخاذ کرد. وی به شکلی عامدانه در برابر خواسته میلون ها کاتالونیایی تجاهل می کند.

کد خبر 4105254

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha