۷ آبان ۱۳۹۶، ۱۶:۵۰

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت انتقاد کرد؛

تعدد مبادی ثبت‌نام زائران/ وجود یک سامانه واحد به همه کمک می‌کند

تعدد مبادی ثبت‌نام زائران/ وجود یک سامانه واحد به همه کمک می‌کند

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با انتقاد از تعدد مبادی ثبت‌نام زائران اربعین انتقاد کرد و گفت: وجود یک سامانه ثبت نامی واحد اطلاعات موردنیاز همه دستگاه‌ها را فراهم می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن نظافتی در سخنانی با اشاره به اینکه سامانه «سماح» با این هدف طراحی شد که یک مسیر برای ورود مردم باشد و یک مسیر برای گرفتن ویزا و یک مسیر برای ساماندهی اعزام مردم وجود داشته باشد، اظهار داشت: وقتی مبادی ثبت نام زائران متعدد می شود آثار خودش را به دنبال خواهد داشت.

وی با بیان اینکه سال گذشته بالغ بر ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به اربعین رفتند که به علت وجود دفاتر دیگر و مراکزی خارج از سامانه «سماح»؛ حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر خارج از سامانه ویزا گرفتند و یک میلیون و ۶۰ هزار نفر در سامانه سماح ثبت نام کردند، تصریح کرد: هدف ما از ایجاد سامانه سماح فقط بحث ویزا نبود، اطلاعات مورد نیاز دستگاه های دیگر را هم از طریق این سامانه جمع آوری می کردیم.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با تاکید بر اینکه وجود یک سامانه ثبت نامی واحد به درد خیلی جاها می خورد و اطلاعات موردنیاز همه دستگاه‌ها را فراهم می‌کند، افزود: متاسفانه دفاتر دیگری که دارند ویزا می گیرند، اطلاعات لازم را به مسئولین نمی دهند، همین امر باعث باعث بی اطلاعی یا کم اطلاعی مسئولین از روند کار می شود.

نظافتی یادآور شد: این دفاتر حتی شماره تلفن از زائر نمی گیرند، به صورت لیستی اسامی را به سفارت ها می دهند و ویزا می گیرند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در کار زیارتی حج و عمره و عتبات یکی از مبناهای ما تامین آرامش روحی و روانی زائر است و تلاش داریم زائر بدون مشکل برود و برگردد، اظهار داشت: زائران باید ۱۶ هزار تومان برای بیمه واریز کنند.

مدیرکل عتبات سازمان حج و زیارت با بیان اینکه سال گذشته در جریان انفجاری که در عراق اتفاق افتاد ۷۰ نفر شهید شدند، تصریح کرد: از این تعداد تنها دو نفر در سامانه سماح ثبت نام کرده بودند و ۲۰۰ میلیون تومان به عنوان بیمه عمر به خانواده شان پرداخت شد.

نظافتی تاکید کرد: بیمه  سفر اربعین را همه پرداخت کنند.

کد خبر 4128507

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha