۱۳ آبان ۱۳۹۶، ۱۰:۲۲

در شیراز؛

سیزدهمین سوگواره عاشورایی کانون پرورش فکری برگزار شد

سیزدهمین سوگواره عاشورایی کانون پرورش فکری برگزار شد

شیراز- سیزدهمین سوگواره عاشورایی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس، با عنوان «دوباره پیامبر» برپا شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیزدهمین سوگواره عاشورایی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس، با عنوان«دوباره پیامبر» با حضور محمدرضا سنگری، شاعر، نویسنده و عاشوراپژوه، اعضای کانون و مربیان مراکز فرهنگی هنری سراسر استان و جمعی از مشتاقان و ارادتمندان به فرهنگ پربار عاشورا در کانون فارس برگزار  شد.

زهرا افتخاری، مدیر کل کانون فارس نیز در آغاز این سوگواره گفت: در فرهنگی اسلامی ما، کودک، جوان و نوجوان جایگاه ارزشمند و ویژه ای دارد و به دلیل پاکی روح و خلوص و ارزشمندی شایسته تکریم هستند . از همین رو توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی نیز در گروه همین نسل جوان و کودک و نوجوانان است و ما وظیفه داریم که  در امور آنها اهتمام کنیم.

مدیر کل کانون فارس در ادامه گفت: روح لطیف این نسل و قلب رئوف آنها تجلی گاه شور و آهنگ زندگی است و اگر این شور با اخلاق و ایمان  درآمیزد سلامت جامعه و سعادت نسل جوان را تضمین خواهد کرد چرا که نسل جوان برای رسیدن به سعادت دنبال الگو و اسوه است و تمامی قهرمانان نهضت کربلا ستودنی و اسوه هستند که به ما درس ایثار و فداکاری می آموزند و یکی از این اسوه ها حضرت علی اکبر است؛ از رهگذر آشنایی با این شخصیت می آموزیم آنچه را که باید در زندگی، رفتار، مدیریت و تصمیم گیری ها به آن عمل کنیم.

وی خطاب به اعضا گفت: امام حسین علیه السلام از ما می خواهند که از اسوه ها و الگوها درس بگیریم و با بصیرت، نگاه اسوه ای و آموزه ای به کربلا داشته باشیم. افتخاری در پایان اظهار امیدواری کرد که پیوند قلبی کودکان و نوجوانان  با این برنامه ها و آموزه های دینی ماندگار باشد.

سیزدهمین سوگواره عاشورایی کانون فارس در بخش های: معرفی شخصیت، نشریه دیواری، تحقیق و پژوهش، قصه گویی، شعر، داستان، متن ادبی، نقاشی،خوشنویسی،سفال، نمایش عروسکی و پویانمایی برگزار شد.

پس از داوری اولیه آثار، ۲۷۰ نفر به مرحله استانی راه یافتند که ۱۹۱ عضو کانون و ۷۹ مربی با ۳۷ اثر فرهنگی، ۱۰۹ اثر هنری و ۷۴ اثر ادبی را شامل شده و این آثار در حاشیه سوگواره عاشرایی درمرکز فرهنگی هنری اداره کل کانون فارس نمایش داده شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیزدهمین سوگواره عاشورایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس با برپایی نمایشگاه آثار، فعالیت عملی اعضا و مداحی همراه بود.

کد خبر 4133778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha