۱۶ آبان ۱۳۹۶، ۱۱:۰۵

دبیر ستاد اربعین استان مرکزی خبرداد؛

استقرار ۲۱موکب اربعین مرکزی درعراق/خدمات رسانی۴۰۰نفر درموکب مهران

استقرار ۲۱موکب اربعین مرکزی درعراق/خدمات رسانی۴۰۰نفر درموکب مهران

اراک- دبیر ستاد اربعین استان مرکزی گفت: هم اکنون ۲۱ موکب اربعین استان مرکزی در خاک عراق مستقر هستند و ۴۰۰ نفر در موکب این استان در مرز مهران به زائران حسینی خدمات رسانی می کنند.

مجید عسگری در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ستاد اربعین استان مرکزی اواخر خردادماه سال جاری تشکیل شده و طی برنامه ریزی ها کمیته های ششگانه این ستاد با رویکرد ارائه خدمات رفاهی، درمانی، لجستیک، پشتیبانی، فنی و مهندسی در آئین عظیم راهپیمایی اربعین تشکیل شد.

دبیر ستاد اربعین استان مرکزی افزود: برنامه ریزی این ستاد بر مبنای ارائه خدمات در سه نقطه داخل استان، مرز مهران و شهرهای نجف و کربلا در عراق بوده و هم اکنون موکب های اربعین در این سه نقطه برپا هستند.

عسگری بیان کرد: هم اکنون در خاک عراق ۲۱ موکب استان مرکزی به زائران حسینی خدمت رسانی می کنند که در نجف اشرف، کربلا و فاصله میان نجف و کربلا مستقر هستند.

وی خاطرنشان ساخت: در این موکب ها روزانه بالغ بر ۲۰هزار نفر از زائران حسینی از وعده های غذایی بهره مند می شوند و ۱۰ هزار نفر نیز استراحت می کنند.

دبیر ستاد اربعین استان مرکزی تصریح کرد: در داخل استان نیز در راستای خدمات رسانی به راهپیمایان اربعین حسینی، هفت موکب در مسیرهای ارتباطی به سمت کربلا مستقر شده که در قابل ارائه غذا و میان وعده و تامین مکان استراحت زائران حسینی فعالیت دارند.

عسگری ادامه داد: هم اکنون ۴۰۰ نفر در ستاد اربعین استان مشغول خدمات رسانی در مرز مهران هستند و این به جز افرادی است که در موکب های اربعین مستقر در استان مشغول به خدمت رسانی هستند.

وی افزود: امسال برای نخستین بار درمانگاه صحرایی استان مرکزی با کمک دانشگاه علوم پزشکی، سپاه روح الله و تامین اجتماعی استان در منطقه مستقر و برای آن تامین دارو و کادر پزشکی شده که ۴۰ نفر نیروی پزشک استان هم اکنون در درمانگاه استان در مرز مهران مستقر هستند.

دبیر ستاد اربعین استان مرکزی عنوان کرد: با توجه به آمار بالای تردد در مرز مهران طی این روزها، این درمانگاه صحرایی در شبانه روز به بیش از یک هزار نفر خدمت درمانی و پزشکی ارائه می دهد.

عسگری گفت: در راستای تامین غذای راهپیمایان اربعین حسینی، تاکنون بیش از ۳۰ تن سیب زمینی و تخم مرغ در قالب غذای میان وعده توسط ستاد اربعین استان و ۱۰۰ تن سیب نیز توسط یکی از خیران استان توزیع شده است.

دبیر ستاد اربعین استان مرکزی اضافه کرد: همچنین تعدادی از پاکبانان شهرداری های استان ازجمله اراک، خمین و ساوه نیز با میل و اختیار خود به منطقه اعزام شده اند که این حس همکاری جای تقدیر دارد.

کد خبر 4137198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha