۳ آذر ۱۳۹۶، ۹:۵۶

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی زرند:

جشنواره مد و لباس ایرانی اسلامی استان کرمان در زرند برگزار می‌شود

جشنواره مد و لباس ایرانی اسلامی استان کرمان در زرند برگزار می‌شود

زرند - رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرند از برگزاری جشنواره مد و لباس ایرانی - اسلامی استان کرمان در این شهرستان خبر داد.

احمد رشیدی در گفتگو با خبرنگار مهر جشنواره مد و لباس اسلامی ایرانی به منظور معرفی الگوها و سبک‌های اصیل و نوین اسلامی و ملّی در پوشش و سبک زندگی که هویت و اصالت خود را از نمادهای فرهنگ، هنر و تمدن ایرانی گرفته است، برگزار می‌شود، اظهار کرد: این جشنواره هشتم لغایت چهاردهم آذرماه ۹۶ در زرند برگزار خواهد شد.

رشیدی عنوان کرد: این برنامه‌ها باعث پیشرفت شهرستان زرند و معرفی این شهرستان به سایر نقاط استان کرمان و کشور می‌شود.

وی افزود: این جشنواره محل مناسبی است برای نمایش توانمندی‌ها و ظرفیت‌های فرهنگ و هنر ایرانی و صنایع و اصناف پیشرو داخلی و نیز سایر بخشهای عمومی و خصوصی مرتبط در راستای طراحی، تولید و اشاعه الگوهای نوین برای رفتارهای اجتماعی اعم از پوشش و آراستگی محیط زندگی به خصوص برای نسل جوان با این هدف که بتوانند در انتخاب سبک رفتار از مدل‌های برآمده از هویت اسلامی ـ ملّی خود الگو بگیرند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرند اضافه داشت: ایجاد فضای تعامل فرهنگی با محوریت پوشاک اسلامی، سوق دادن علاقمندان به طراحی آثار مبتنی با اصول و آموزه‌های اسلامی، ارتقاء سطح علمی و عملی طراحان و خیاطان در زمینه طراحی و دوخت لباس، ایجاد حرکت نوین در زمینه طراحی علمی پوشش اسلامی، زمینه‌سازی برای کشف و ظهور استعدادهای خلاق، ایجاد زمینه مناسب برای معرفی طراحان جوان و ارتباط با جامعه و صنعت، ارائه نمونه‌ها و طرح‌های خلاق و ابتکاری در زمینه پوشاک مناسب جامعه و زمینه‌سازی برای کارآفرینی از اهداف این جشنواره است.

وی با عنوان اینکه مسابقه طراحی و دوخت لباس سنتی- محلی استان کرمان، مسابقه طراحی و دوخت مانتو و مانتو عروس، مسابقه طراحی لباس با ایده از بناهای تاریخی استان کرمان و مسابقه طراحی و بافت انواع پارچه از بخش‌های مسابقه‌ای این جشنواره است، تصریح داشت: نمایش زنده برترین آثار ویژه بانوان از دیگر برنامه‌های این جشنواره است.

رشیدی گفت: در این جشنواره صدها هنرمند از سراسر استان کرمان در رشته‌های طراحی و دوخت لباس با هم رقابت خواهند کرد.

وی ادامه داد: امید است خلاء موجود در حوزه طراحی پارچه و لباس با برپایی این جشنواره جبران شود و با توجه به حساسیت و اهمیت پوشاک در بخش صنعت مد و لباس ایرانی ـ اسلامی، زمینه‌های ارتباط و تعامل بین طراحان و تولید کنندگان به خوبی فراهم شود.

کد خبر 4153242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha