۱۹ آذر ۱۳۹۶، ۱۲:۰۴

مدیرکل منابع انسانی، پشتیبانی و رفاه راهداری کشور:

مستندسازی و جامعیت مهمترین ویژگی سامانه «سمیم» است

مستندسازی و جامعیت مهمترین ویژگی سامانه «سمیم» است

همدان - مدیرکل منابع انسانی، پشتیبانی و رفاه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور گفت: مستندسازی و جامعیت مهمترین ویژگی سمیم (سامانه مدیریت یکپارچه معاملات) است.

به گزارش خبرنگار مهر، گودرز محمودی پیش از ظهر یکشنبه در نشست آموزشی تکمیلی سمیم (سامانه مدیریت یکپارچه معاملات) در همدان اظهار داشت: گستردگی و جامعیت این سامانه مطلوب است و قادر به اتوماسیون تمامی فرآیندهای انجام معاملات از جمله قانون مناقصات، مزایده و ارزیابی کیفی معاملات است.

وی افزود: در سامانه مدیریت یکپارچه معاملات تمامی مراحل اجرایی انواع معاملات جزء، متوسط و عمده در حوزه قانون برگزاری مناقصات و سایر معاملات انجام می شود.

محمودی ادامه داد: این سامانه زمانی که شکل گرفت، قرار بود در همه استان ها اجرایی شود که دوره مقدماتی آن به شکل پایلوت در استان همدان و سپس در استان های کرمانشاه، کردستان و خوزستان نیز انجام شد.

محمودی یادآور شد: در حقیقت این سامانه یک سیستم مدیریت حقوقی و اتوماسیون معاملات بوده و گسترش روز افزون آن موجب افزایش دقت، سرعت، شفافیت، کاهش هزینه و صرفه جویی و توانایی کنترل حقوقی تمامی فرآیندهای معاملات می شود.

محمودی ادامه داد: علاوه بر مراحل اشاره شده تمام صورتجلسات و مکاتبات اداری در زمینه برگزاری معاملات از زمان درخواست تا زمان انعقاد قرارداد در سامانه درج می شود.

وی ابراز امیدواری کرد: دیگر استانهای کشور نیز نسبت به اجرایی کردن این مهم اقدام کرده و آن را در دستور کار خود قرار دهند.

استفاده از سامانه «سمیم» دغدغه مدیران را کم می کند

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان نیز گفت: گستردگی و انسجام سمیم (سامانه مدیریت یکپارچه معاملات) دغدغه مدیران را کم می کند و ساماندهی شفافی را به دنبال دارد.

محمد رودباری با بیان اینکه سامانه «سمیم» پارسال برای نخستین بار به شکل آزمایشی در استان همدان اجرایی و در نهایت بهره برداری از آن انجام شد، اظهار داشت: صدور بخشنامه ها و اطلاعیه های جدید در این سامانه به شکل یکپارچه و منسجم وارد می شود.

وی با تأکید بر کامل و مدون بودن این سامانه افزود: با وارد کردن اطلاعات در این سامانه دغدغه مدیران به نوعی کاهش می یابد و با وجود زمان بر بودن، همه اقدامات بر اساس ضوابط و مقررات انجام می شود.

مدیرکل راهداری استان همدان یادآور شد: تعامل هر چه روشن تر با نهادهای نظارتی، دسترسی بهتر طرفین به چگونگی اطلاعات معاملات، کنترل هوشمند موارد قانونی در زمان برگزاری معامله و ارائه هشدارهای متناسب در هر بخش، کاهش هزینه های برگزاری معامله و جلوگیری از تجدید آنها، تسریع در زمان تهیه اسناد، فراخوان و بازگشایی پیشنهادات از جمله مزایای این سامانه است.

معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان همدان نیز اظهار داشت: این کارگاه دو روزه آموزشی تکمیلی با حضور کارشناسانی از استان های خوزستان، کردستان و کرمانشاه در حال برگزاری است.

محمد سرگزی هدف از برپایی این دوره آموزشی را آشنایی هر چه بیشتر کارشناسان استان های مربوطه با سامانه «سمیم» عنوان و تاکید کرد: پارسال نیز دوره مقدماتی این کارگاه در استان همدان برگزار شد که شرکت کنندگان با نحوه ورود به این سامانه و مراحل مقدماتی آن آشنا شدند.

سرگزی ادامه داد: با توجه به اعلام آمادگی استان همدان برای انجام امور معاملاتی با استفاده از این سامانه این استان به عنوان پایلوت برای انجام معاملات با سامانه سمیم انتخاب شده و معاملات تحت این سامانه نیز انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه سامانه مدیریت یکپارچه معاملات «سمیم» در برگیرنده تمام معاملات، متوسط و عمده در حوزه قانون برگزاری مناقصات است، اظهارداشت: استان همدان بین ادارات کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور رتبه نخست ثبت معاملات در این سامانه را به خود اختصاص داده است.

کد خبر 4167704

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha