۱۵ آذر ۱۳۸۵، ۱۰:۳۳

"کارنامه بندار بیدخش" در اداره تئاتر خوانده می شود

نمایشنامه "کارنامه بندار بیدخش" یکی از نوشته های بهرام بیضایی توسط مهراو نوری در اداره تئاتر روخوانی می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، این جلسه در ادامه برنامه های نمایشنامه خوانی و کارگاه نمایشنامه نویسی برگزار می شود و سیما سمیعی و ساجد قدوسیان بازخوانان این متن نمایشی هستند. بازخوانی نمایشنامه "کارنامه بندار بیدخش" شنبه هفته آینده 18 آذر در اداره تئاتر انجام خواهد شد.

این نمایشنامه داستانی اسطوره ای - افسانه ای از تقابل دانش و قدرت را بیان می کند. نمایشنامه "کارنامه بندار بیدخش" داستان جمشید شاه - از فرامانروایان اساطیری کهن - است که برای برخورداری از تسلط بیشتر بر 7 سرزمینی که به آنها حکمرانی می کند از بندار بیدخش که برترین دانشمند زمان خود بوده است، درخواست ساخت جامی جهان نما را می کند که در یک نگاه تمامی سرزمینهای جمشید را نشان دهد. بندار بیدخش با زحمت و صرف وقت زیاد موفق به ساخت جام جم می شود. جمشید مدتی با این گوی جهان نما سرگرم می شود، اما پس از مدتی به این فکر می افتد که شاید بیدخش روزی با او بد شود یا دشمنانش او را وسوسه کنند تا گوی مشابهی برایشان بسازد. این بدبینی باعث می شود که جمشید به جای سپاس بندار بیدخش را به زندان بیاندازد.

مهراو نوری با نمایشنامه "کارنامه بندار بیدخش" در دومین جشنواره سراسری نمایشنامه خوانی بنیاد آفرینش های هنری نیاوران شرکت کرده بود و موفق به دریافت رتبه نخست کارگردانی و بازیگری زن و مرد شد.

 

کد خبر 417115

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha