۲۳ آذر ۱۳۹۶، ۱۱:۳۸

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان:

۲۵ اکیپ راهداری در طرح زمستانه گلستان شرکت می کنند

۲۵ اکیپ راهداری در طرح زمستانه گلستان شرکت می کنند

گرگان- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گلستان گفت: ۲۵ اکیپ راهداری با به کارگیری ۱۰۵ دستگاه ناوگان در طرح راهداری زمستانه گلستان شرکت می کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اداره روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گلستان، مهدی میقانی، در حاشیه مراسم آغاز به کار طرح راهداری زمستانی استان، اظهار کرد: طول راه های استان گلستان بالغ بر پنج هزار کیلومتر است که یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر آن برفگیر و کوهستانی است.

وی ادامه داد: در طرح راهداری زمستانه سال ۹۶ گلستان، ۲۵ اکیپ راهداری با به کارگیری ۱۰۵ دستگاه ناوگان سبک، نیمه سنگین و سنگین و توان ۲۶۰ نیروی راهداری در طول راه های استان خدمات رسانی می کنند. 

میقانی تصریح کرد: ساختار و وظیفه راهداری حفظ وضعیت و ارتقاء ایمنی در عبور و مرور است و برای انجام بهتر وظیفه توجه ویژه از حیث تأمین و تخصیص منابع پایدار نیاز دارد که اگر به این بخش توجه نشود، چالش های در ایمنی عبور و مرور خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه حدود ۱۵ ماه از انتزاع بخش راهداری از ادارات راه و شهرسازی و الحاق آن به ادارات کل حمل و نقل و پایانه ها و تشکیل ادارات استانی «راهداری و حمل و نقل جاده ای» گذشته است، ادامه داد: پس از گذشت این مدت، اقدامات دو بخش راهداری به عنوان نگهدارنده سرمایه عظیم شبکه راه ها و بخش حمل و نقل به عنوان بهره بردار این شبکه، با اقدامات اصلاحی، تقریباً روی ریل اصلی خود افتاده است.

میقانی گفت: یکی از مأموریت های اصلی بخش راهداری، عملیات راهداری زمستانی است که از نیمه دوم آذر ماه شروع شده و در شرایط بحرانی، برودت هوا و بارش ها، اقدام سریع و به موقع راهداران از اهمیت فراوانی برخوردا است.

این مقام مسئول در گلستان، فرسودگی ماشین آلات راهداری را، یکی از کمبودهای فراروی این بخش دانست و اظهارکرد: ولی ما توانسته ایم در سخت ترین شرایط و با وجود کمبودها، مشکلات را پشت سر گذاشته و از انجام بهینه وظیفه، سربلند بیرون بیاییم که جای شکرگزاری دارد.

وی گفت: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور برای تأمین و تجهیز ناوگان راهداری استان ها، اقدامات تخصصی از قبیل تأمین و تجهیز نمک پاش های مکانیزه، برفروب ها و غیره را در برنامه کاری خود قرار داده که در دست اقدام و تأمین است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان ادامه داد: در سال گذشته مطالبات معوق نیروهای شرکتی در بحبوحه سرمای سخت زمستان، یکی از چالش های ما بود که با پیگیری های صورت گرفته و مساعدت های مدیران استانداری، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و خزانه استان این موضوع اکنون حل شده است و این نیروها در حال حاضر حقوق معوقه ای ندارند.

میقانی با تأکید بر این نکته که با تمهیدات در نظر گرفته شده، برای راهداری زمستانی امسال با مشکل خاصی روبرو نیستیم و تعمیرات ماشین آلات، و تأمین ملزومات و شن و نمک به اندازه کافی صورت گرفته، اظهار امیدواری کرد که با توکل بر خدا و رعایت رانندگان و توجه مردم به توصیه ها، شاهد انسدادی در مسیرها نباشیم.

وی، یکی از مسایل مهم را به هنگام عبور و مرور در محور های کوهستانی، استفاده صحیح و به موقع از زنجیر چرخ بیان کرد و افزود: متاسفانه کم توجهی شماری از رانندگان به این مسأله، مشکلاتی را برای خود آن ها و دیگر کاربران جاده ای و اکیپ های راهداری موجب می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان در پایان، اشاره ای هم به آمار تعداد شرکت ها، تشکل ها و رانندگان فعال بخش حمل و نقل جاده ای استان داشت و گفت: در استان گلستان حدود ۱۵۰ شرکت حمل و نقل اعم از کالا، مسافر و بین المللی، حدود ۲۰ تشکل صنفی حمل و نقلی و حدود ۱۵ هزار راننده حرفه ای، فعال هستند.

کد خبر 4171988

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha