۲۸ آذر ۱۳۹۶، ۱۸:۴۱

رئیس هیئت‌امنای هیئت رزمندگان گرگان خبرداد:

اجرای برنامه های فرهنگی به مناسبت ورود امام حسن عسکری(ع) در گرگان

اجرای برنامه های فرهنگی به مناسبت ورود امام حسن عسکری(ع) در گرگان

گرگان -رئیس هیئت‌امنای هیئت رزمندگان گرگان گفت: به مناسبت سالروز ورود امام حسن عسکری به گرگان، هفت برنامه فرهنگی در سطح شهرستان گرگان برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، سید علی مهاجر، شامگاه سه شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهار کرد: در سال ۲۵۵ هجری قمری مصادف با سوم ربیع‌الثانی یک واقعه بزرگ تاریخی در شهرستان گرگان رخ داد که بسیار مورد توجه است.

وی افزود: در این تاریخ امام حسن عسکری(ع) در سن ۲۳ سالگی به‌صورت طی الارض در محله سبزه مشهد گرگان حاضر شدند و مسجدی به نام این امام بنا شده است.

رئیس هیئت‌امنای هیئت رزمندگان گرگان گفت: این موضوع طی الارض و حضور امام حسن عسکری(ع) در کتاب الخرائج و الحرائج، قطب‌الدین راوندی، منتهی الا مال حاج شیخ عباس قمی، بحارالانوار علامه مجلسی، کشف الغمه شیخ بهاءالدین اربلی درج‌شده است.

وی تصریح کرد: حضور این امام در تاریخ سوم ربیع‌الثانی در شهرستان گرگان مورد تائید آیت‌الله علوی، آیت‌الله میبدی و آیت‌الله شیرازی قرار گرفته است.

مهاجر با اشاره به اینکه پنج روز بعد از این واقعه تاریخی ولادت ایشان را در پیش خواهیم داشت، اظهار کرد: با استفاده از این پیشینه می‌توان برنامه‌های فرهنگی در شهر گرگان برگزار کرد.

 وی افزود: در حال حاضر تعداد پنج مسجد در شهرستان گرگان مزین به نام این امام است که با برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده در شب یکم دی‌ماه در همه این مساجد مراسم جشن برگزار می‌شود.

رئیس هیئت‌امنای هیئت رزمندگان گرگان بابیان اینکه هفت برنامه شاخص به این منظور در شهرستان گرگان برگزار خواهد شد،  گفت: برپایی ایستگاه صلواتی در میدان وحدت، حضور در قدمگاه حضرت امام حسن عسکری(ع) واقع در سبزه مشهد هم در روز(۳۰ آذرماه) از جمله برنامه‌های ما محسوب می‌شود.

وی افزود: با توجه به اینکه امام حسن عسکری(ع) در ایران تنها در شهر گرگان حضور پیدا کردند اما به این قدمگاه توجه لازم صورت نگرفته است.

کد خبر 4176208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha