۸ دی ۱۳۹۶، ۲:۰۹

رویدادهای ورزشی هفته؛

جدی شدن خطر تعلیق و انتخاب چند چهره تکراری/ اولین رئیس درگذشت

جدی شدن خطر تعلیق و انتخاب چند چهره تکراری/ اولین رئیس درگذشت

تعیین تکلیف مدیریت چهار فدراسیون، درگذشت اولین مدیر ورزش، دوپینگ یک فوتبالیست و نزدیک تر شدن کشتی به تعلیق اتفاقات مهمی بود که در این هفت روز ورزش رقم خورد.

به گزارش خبرنگار مهر، در این هفته رو به پایان مجمع انتخاباتی چهار فدراسیون برگزار شد و ریاست آنها برای چهار سال آینده مشخص شد، ایران قهرمان مسابقات ورزش های زورخانه ای و کشتی پهلوانی آسیا شد، نخستین رئیس سازمان تربیت بدنی و رئیس کمیته ملی المپیک پس از انقلاب اسلامی ایران درگذشت، تعلیق کشتی ایران از سوی اتحادیه جهانی جدی تر شد، حسن یزدان در میان سه چهره برتر مسابقات جهانی شد و ... 

مهمترین اتفاقات و رویدادهای این هفت روز ورزش عبارت است از:

توقف پرسپولیس در روز پیروزی پرگل استقلال
دیدارهای هفته شانزدهم رقابت های فوتبال لیگ برتر جمعه با برگزاری چهار دیدار آغاز شد. دراین روز از رقابت ها دیدار دو تیم پیکان با پدیده و سایپا برابر سپاهان با تساوی یک بر یک به پایان رسید. تساوی بدون گل نتیجه ای بود که در پایان دیدار دو تیم ذوب آهن و سیاه جامگان ثبت شد ضمن اینکه سپیدرود رشت هم ۳ بر یک مقابل نفت تهران صاحب برتری شد. 

سایر دیدارهای هفته شانزدهم لیگ برتر یکشنبه برگزار شد. در این روز پرسپولیس در مصاف با فولاد با تساوی یک بر یک متوقف شد در حالیکه استقلال با ۴ گل برابر نفت آبادان به برتری دست یافت. تراکتورسازی ۳ بر صفر استقلال خوزستان را شکست داد و گسترش فولاد هم با ۲ گل مقابل پارس جنوبی جم به برتری دست یافت.

انتصاب های جدید در پرسپولیس 
افشین پیروانی که سابقه بیشترین تعداد کاپیتانی را در تیم فوتبال پرسپولیس دارد، شنبه گذشته به عنوان مدیر تیم فوتبال این باشگاه انتخاب شد. این در حالی است که محمود خوردبین سرپرست تیم فوتبال پرسپولیس هم به عنوان قائم مقام ورزشی باشگاه پرسپولیس انتخاب شد.

یزدانی همراه با دو زن از چهره های برتر مسابقات جهانی شد
اتحادیه جهانی کشتی حسن یزدانی آزادکاروزن ۸۶ کیلوگرم کشورمان را به عنوان یکی از سه کشتی‌گیر برتر رقابت‌های جهانی ۲۰۱۷ فرانسه معرفی کرد. در گزارش این اتحادیه به پیروزی‌های حسن یزدانی با امتیاز فنی اشاره شده و وی به عنوان ستاره کشتی ایران (سوپراستار) در این مسابقات معرفی شده است. بر اساس اعلام اتحادیه جهانی کشتی «هلن مورالس» در وزن ۵۸ کیلوگرم زنان از آمریکا و «یاسمین آدار» در وزن ۷۵ کیلوگرم کشتی زنان از ترکیه دو چهره دیگر برتر مسابقات جهانی فرانسه هستند. 

پولادگر برای پنجمین بار رئیس فدراسیون تکواندو شد 
مجمع انتخاباتی فدراسیون تکواندو در این هفته رو به پایان برگزار شد. سید محمد پولادگر رئیس چهار دوره پیشین تکواندو در کنار امینی، کشاورز، رضایی، صیاد، کلانتری و سهرابی هفت نامزد ریاست این فدراسیون بودند. گفته می شد که پولادگر برای انصراف از این انتخابات دستور گرفته است اما نه تنها چنین نشد بلکه وی با کسب ۴۱ رای از ۴۳ رای ماخوذه برای پنجمین بار ریاست فدراسیون تکواندو را عهده دار شد. 

قهرمانی ایران در مسابقات زورخانه ای و کشتی پهلوانی آسیا 
ششمین دوره مسابقات ورزش های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی قهرمانی آسیا با قهرمانی ایران به پایان رسید. در این رقابت ها که به میزبانی تانوان فیلیپین برگزار شد، کاروان ایران مدال طلای ماده تیمی زورخانه‌ای را کسب کرد ضمن اینکه نمایندگان ایران از ۶ ماده هنرهای فردی، ۵ مدال طلا و یک نقره را از آن خود کردند.

دو ایرانی در جمع کاندیداهای بهترین های فوتسال جهان 
در این هفت روز ورزش سایت «فوتسال پلنت» اسامی نامزدهای فوتسال جهان در پست های مختلف بخش مردان را اعلام کرد. سپهر محمدی و علیرضا صمیمی دو بازیکن کشورمان هستند که نام آنها در فهرست منتشر شده از سوی این سایت دیده می شود. محمدی و صمیمی کاندیدای بهترین دروازه بان فوتسال جهان شده اند. 

رئیس فدراسیون نجات غریق انتخاب شد 
مجمع انتخابات رییس فدراسیون نجات غریق و غواصی با معرفی ایلخان نوری مازندرانی به عنوان رئیس چهار سال آینده این فدراسیون به پایان رسید. این مجمع دوشنبه برگزار شد که طی آن نوری مازندرانی با کسب ۴۳ رای به عنوان رئیس جدید فدراسیون انتخاب شد. 

دوپینگ در فوتبال 
بنا به اعلام رئیس فدراسیون پزشکی ورزشی نتیجه آزمایش کنترل دوپینگ یک بازیکن لیگ یکی به دلیل استفاده از داروی ممنوعه بولدونون مثبت اعلام شد. این بازیکن از روز دوم دی ماه تا زمان صدور رای قطعی در حالت تعلیق موقت به سر می برد. همچنین این حکم به بازیکن مورد نظر ابلاغ شد تا حق اعتراض برای او محفوظ باشد ضمن اینکه بعد از قطعی شدن حکم، نام وی اعلام می شود. 

تعلیق کشتی جدی تر شد
کشتی ایران در هفته ای که گذشت روزهای حساسی را پشت سر گذاشت. چراکه هنوز مشخص نیست، سرانجام خشم و جدیت کمیته بین المللی المپیک و همراهی اتحادیه جهانی با فدراسیون کشتی ایران چه خواهد شد. متولیان کشتی طی روزهای گذشته ضمن تاکید بر لزوم حمایت وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک اعلام کردند خطر تعلیق کشتی ایران، پایانی بر این پرونده نیست و مطمئنا کمیته بین المللی المپیک با جدیت بیشتری، دیگر رشته های ورزشی ایران را هم در میادین بین المللی رصد خواهد کرد. در نتیجه این موضوع، یک موضوع ملی است و این بحث با توجه به جدیت و فشار مجامع بین المللی، ممکن است در آینده ای نزدیک، کل ورزش ایران را تحت تاثیر قرار دهد.

جابه جایی بی سر و صدا در وزارت ورزش 
مجامع انتخاباتی چهار فدراسیون کشتی، تکواندو، نجات غریق و بوکس در حالی برگزار شد که حمیرا اسدی به عنوان مسئول امور مجامع فدراسیون ها در آنها حضور نداشت و مهدی مستجاب الدعوه به جای وی در مجامع شرکت می کرد. در واقع از دو هفته پیش حمیرا اسدی از این سمت کنار رفته بود و مستجاب الدعوه عهده دار این مسئولیت شده بود. این درحالی است که سه شنبه وزارت ورزش این جابه جایی و تغییر مسئولیت در بدنه خود را رسانه ای کرد. حمیرا اسدی طی چهار سال گذشته مسئول امور مجامع فدراسیون ها بود. 

درگذشت رئیس پیشین سازمان تربیت بدنی
حسین شاه حسینی نخستین رئیس سازمان تربیت بدنی و رئیس کمیته ملی المپیک پس از انقلاب اسلامی ایران دار فانی را وداع گفت. وی در سن ۹۰ سالگی در اثر بیماری ریوی فوت کرد.

رئیس فدراسیون بوکس معرفی شد
مجمع انتخاباتی فدراسیون بوکس در حالی طی این هفته برگزار شد که پیش از آغاز رای گیری، کتیرایی به نفع ثوری انصراف خود را اعلام کرد و نیکوخصال و کهرنگی هم اصلا درمجمع حاضر نشدند. بدین ترتیب  روح الله حسینی، حسین ثوری و حسین فشی کاندیداهایی بودند که رای گیری برای انتخاب رئیس فدراسیون بوکس میان آنها انجام شد. در رای گیری انجام شده ثوری صاحب ۲۳ رای شد و حسینی و فشی هم به ترتیب ۱۵ و ۲ رای به خود  اختصاص دادند. بدین ترتیب ثوری به عنوان رئیس چهار سال آینده فدراسیون بوکس انتخاب و معرفی شد. 

غیبت دختران فوتسال ایران در میان نامزدهای بهترین های آسیا
سایت «فوتسال پلنت» طبق روال سالهای گذشته در این هفته کاندیداهای بهترین بازیکن و دروازه بان زنان فوتسال دنیا را معرفی کرد. البته در این دو بخش، از ایران هیچ نماینده ای وجود ندارد. کاندیداهای این بخش از میان نمایندگانی از کشورهای برزیل، اسپانیا، روسیه، آرژانتین، پرتغال، ایتالیا و تایلند انتخاب شدند. 

ملی پوش تیم نوجوانان کشتی درگذشت 
حسین قنبرزاده عضو سابق تیم کشتی فرنگی نوجوانان پس از مبارزه سخت با بیماری سرطان در سن ۱۹ سالگی درگذشت. حسین قنبرزاده اهل بابل بود و عنوان سومی رقابت‌های قهرمانی کشور و عنوان پنجمی رقابت‌های جام یادگار امام (ره) در رده نوجوانان را در کارنامه خود داشت. وی در اردوهای تیم کشتی نوجوانان ایران نیز زیر نظر علی اشکانی سرمربی فعلی تیم ملی تمرین می‌کرد. او مدتها به علت سرطان مغز استخوان و ریه در بستر بیماری بود.

بهرام شفیع رئیس فدارسیون هاکی شد 
مجمع انتخاباتی فدراسیون هاکی چهارشنبه برگزار شد. بهرام شفیع، رمضانعلی دولو، فرزاد فتاحی و محمدناصر نجف پور چهار کاندیدای این مجمع انتخاباتی بودند که البته فتاحی و نجف پور در مجمع حضور پیدا نکردند. در رای گیری میان شفیع و دلو و از مجموع آرای ماخوذه، شفیع با ۳۳ رای به عنوان رئیس چهار سال آینده هاکی انتخاب شد. 

کد خبر 4184306

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha