۱۵ دی ۱۳۹۶، ۱۳:۰۸

نقش محوری صندوق ملی محیط زیست در کاهش بحران آلودگی هوا

نقش محوری صندوق ملی محیط زیست در کاهش بحران آلودگی هوا

مدیر عامل صندوق ملی محیط زیست، معتقد است این صندوق ملی می تواند با هدف تجمیع منابع ناشی از اخذ جرایم، مالیات و عوارض آلودگی و... اقدامات مهمی را در زمینه کاهش آلودگی هوا انجام دهد .

 به گزارش خبرگزاری مهر، هومان لیاقتی با اشاره  به ضرورت توجه به مقوله حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست، گفت: صندوق ملی محیط زیست در سال ۱۳۹۳ و با هدف کمک به کاهش آلاینده های محیط زیستی، حفاظت از منابع طبیعی و احیا و بهره برداری پایدار از منابع پایه و محیط زیست و تنوع زیستی، تاسیس شده است. این صندوق ملی   می تواند با هدف تجمیع منابع ناشی از اخذ جرایم، مالیات و عوارض آلودگی، همچنین جذب کمک های مردمی و درآمد حاصل از ارتقای بهره وری، از مهم ترین منابع زیست محیطی محافظت کرده و اقدامات مهمی را در زمینه کاهش آلودگی هوا و معضلات مربوط به آن ایجاد می کند.

 لیاقتی در خصوص نقش صندوق ملی محیط زیست در کاهش آلودگی هوا گفت: این صندوق اگر از اعتبارات لازم و مناسب برخوردار باشد، می تواند در رشد تکنولوژی های جدید، ایجاد تسهیلات برای جوانانی که در این زمینه فعالیت می کنند، رشد صنعت جدید برای تولید ماشین های برقی و اتوبوس های هیبریدی که مطابق با استانداردهای زیست محیطی هستند، نقش مهمی را ایفا کند.

 وی خاطرنشان کرد:اهم وظایف صندوق ملی محیط زیست، توسعه صنایع بازیافت، حمایت از فناوری های سازگار با محیط زیست، توسعه انرژی های پاک، آموزش، ظرفیت سازی و احیای اکوسیستم های آسیب دیده است. امید می رود این صندوق بتواند در آینده ای نزدیک با پررنگ شدن  نقش خود، در حل بحران های محیط زیستی کشور به خصوص آلودگی هوا، نقشی موثرایفا کند.

کد خبر 4191508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha