۲۲ آذر ۱۳۸۵، ۱۳:۲۲

در واکنش به گزارش مهر عنوان شد:

تشکیل تیمی از نمایندگان انجمن های جراحان پلاستیک و زیبایی

تشکیل تیمی از نمایندگان انجمن های جراحان پلاستیک و زیبایی

رئیس سازمان پزشکی قانونی اعلام کرد: هفته آینده گروه‌ ‏های دارای مجوز عمل جراحی بینی مشخص می ‌‏شوند.

به گزارش خبرنگار مهر ، دکتر سیدشهاب ‌‏الدین صدر در مراسم افتتاح کمیسیون مرکزی پزشکی قانونی که امروز برگزار شد ، گفت: متاسفانه خبری مبنی بر اینکه 3500 جراح پلاستیک به صورت غیر مجاز اقدام به جراحی می ‌‏کنند ، پخش شده ‏که صحت ندارد و در واقع تعداد جراحان پلاستیک در تهران 3500 نفر است.

به گفته وی ، پس از انتشار این خبر ، تیمی متشکل از نمایندگان انجمن ‌‏های جراحان پلاستیک و زیبایی ، گوش ، حلق و بینی و جراحان فک و صورت تشکیل شد.

صدر تصریح کرد: این تیم موظف به تعیین تکلیف شده ‌‏اند ، یعنی باید تا هفته آینده اعلام کنند که کدام یک از این گروه‌‏ها مجوز عمل جراحی بینی دارند.

رئیس سازمان پزشکی قانونی یادآور شد: این کار با مطالعه بر روی مواد درسی و حوزه اختیارات این گروه ‌‏ها انجام شده و بزودی نتایج آن اعلام خواهد شد.

صدر ، با اشاره به امضای تفاهمنامه بین پزشکی قانونی و دادگستری استان تهران ، گفت: در این تفاهمنامه آمده که همه  پرونده ‌‏های پزشکی و سلامت به صورت متمرکز به پزشکی قانونی ارجاع داده شود و سازمان هم موظف شده که نتایج هر پرونده را حداکثر ظرف مدت یک ماه اعلام کند.

وی خاطرنشان کرد: این کار نیز در راستای بروز تخلفاتی از سوی برخی نهادها صورت گرفته است.

رئیس سازمان پزشکی قانونی در خصوص بالاترین شکایات پزشکی گفت: بیشترین شکایات پزشکی با توجه به جمعیت بالای پزشکان عمومی و جراحان زنان و مامایی ، از این دو گروه گزارش می ‌‏شود.

وی یادآور شد: رشته ارتوپدی در رتبه سوم شکایات پزشکی قرار دارد ، نتایج درمان در این رشته پزشکی کاملا در ظاهر افراد نمایان است و به همین دلیل شکایات در این رشته هم بالا است.

صدر ، رشته‌‏ های جراحی عمومی و جراحی پلاستیک و ترمیمی را در رتبه‌‏ های بعدی شکایات عنوان کرد و گفت: بقیه رشته‌‏ها نیز تقریبا با درصد کمی تفاوت در رتبه ‌‏های بعدی قرار دارند.

وی افزود: 50 درصد شکایات از پزشکان بر اثر سوء تفاهم و غیرقابل طرح است و 50 درصد بقیه نیز به هیئت‌ ‏های انتظامی ارجاع می ‌‏شود.

رئیس سازمان پزشکی قانونی در خصوص علت افزایش شکایات پزشکی ، تصریح کرد: افزایش جمعیت پزشکان ، بالا رفتن گستره خدمات پزشکی و آشنایی مردم با حقوق خود از جمله دلایل افزایش شکایات پزشکی است.

وی ادامه داد: سال گذشته 20 پرونده محرومیت در طبابت به صورت موقت و 5 پرونده محکومیت دائم از طبابت داشتیم.

به گفته رئیس سازمان پزشکی قانونی ، راه ‌‏اندازی کمیسیون تخصصی پزشکی باعث تفکیک وظایف شده و متخصصان به صورت تخصصی اقدام به درمان می کنند.

صدر افزود: این کار باعث افزایش کیفیت نتایج پرونده‌‏ ها شده و نقش موثری در پیشگیری از برخی تخلفات دارد.

کد خبر 420657

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha