۲۲ فروردین ۱۳۹۷، ۱۰:۳۸

فرماندار دشتی:

اشتغال در روستاهای دشتی توسعه یابد/ لزوم استفاده از ظرفیت‌ها

اشتغال در روستاهای دشتی توسعه یابد/ لزوم استفاده از ظرفیت‌ها

دشتی- فرماندار دشتی گفت: شوراها و دهیاران با توجه به ظرفیت روستا زمینه اشتغال جوانان را فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، عبدالله نادری صبح چهارشنبه در نشست با اعضاء  شورا، دهیار و معتمدین روستا بادمزار از توابع بخش مرکزی اظهار داشت: هدف بازدید از روستاهای شهرستان ضمن بررسی مسائل و مشکلات روستا از نزدیک با مردم دیدار داشته باشیم و مشکلات را از زبان خود آنها و بدون واسطه بشنویم و راهکارهای لازم اتخاذ کنیم.

وی افزود: بررسی روند پروژه های عمران روستایی، رفع موانع تولید و فعال کردن واحدهای تولیدی در سطح روستا از دیگر اهداف این سفرها است.

نادری از تلاش های اعضای شورا و دهیار روستا تقدیر کرد و ادامه داد: در حال حاضر مهمترین مشکل این روستا اشتغال است که ضرروت دارد با تلاش و کار شبانه روزی زمینه کسب کار در روستاها فراهم شود.

نادری با تاکید بر اینکه باید از صنایع دستی و اشتغال خانگی در روستا حمایت شود، گفت: شورا و دهیار در جذب سرمایه گذار و توانمند سازی خانواده ها تلاش کنند تا آنها بتوانند مخارج خود را تامین کنند.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری و ایجاد شغل یکی از اولویت های اصلی شهرستان است و انتظار داریم دهیاران با توجه به ظرفیت روستا زمینه اشتغال برای جوانان فراهم کنند.

نادری تصریح کرد: انشاالله با اتحاد و همدلی همگی در راستای آبادانی و توسعه شهرستان و روستا تلاش کنیم.

وی تصریح کرد: شرکت ها و کارخانه های همجوار روستا ضمن اینکه باید مسئولیت های اجتماعی خود انجام دهند نسبت به نصب فیلتر جهت جلوگیری از گرد و خاک اقدام کنند.

وی همچنین بر ضرورت ترمیم حفاری صورت گرفته توسط اداره گاز در سطح روستاها تاکید کرد.

مردم به سرمایه گذاری تشویق شوند

عبدالله نادری صبح چهارشنبه در نشست هم اندیشی روستای عربی که با حضور اعضاء شورا، دهیار و معمتدین این روستا برگزار شد، اظهار داشت: با توجه به نامگذاری شعارسال از سوی مقام معظم رهبری به نام «حمایت از کالای ایرانی» رویکرد ما باید در سطح شهرها و روستاها به این سمت باشد.

وی با تاکید بر اینکه کالاهای داخلی تولید و تقویت شود، افزود: فرهنگ کارآفرینی، کار، تلاش و تولیدات داخلی در روستاهای شهرستان دشتی تقویت شود.

نادری ادامه داد: رویکرد شوراها و دهیار نباید تنها به خیابان سازی باشد بلکه باید بتوانند زمینه فضای کسب و کار واشتغال برای جوانان را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه کارهایی که در سطح روستا انجام می شود باید منجر به ایجاد شغل شود، ادامه داد: با توجه به کمبود بارش باران و کاهش سفره های زیر زمینی مردم باید در مصرف آب صرفه جویی کنند.

نادری با اشاره به اینکه شوراها و دهیاران مردم را به سرمایه گذاری تشویق کنند، خاطر نشان کرد: باید با استفاده از محصولات شهرستان به رونق بازار دشتی کمک کنیم.

وی تصریح کرد: امسال در بحث گردشگری که اشتغال زایی خوبی نیز در بر دارد حمایت می کنیم.

فرماندار دشتی با تاکید بر اینکه شرکت ها و کارخانه های همجوار روستا باید مسئولیت های اجتماعی خود انجام دهند، افزود: با پیگیری های به عمل آمده مشکل ساختمان مخابرات روستا تا اردیبهشت حل می شود.

کد خبر 4268359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha