۲۲ خرداد ۱۳۹۷، ۱۹:۲۲

سرپرست مدیریت بحران استان قزوین:

طرح جنگل کاری حاشیه جاده اقبالیه به تاکستان تعیین تکلیف شد

طرح جنگل کاری حاشیه جاده اقبالیه به تاکستان تعیین تکلیف شد

قزوین- سرپرست مدیریت بحران استان قزوین گفت: به منظور کمک به سالم سازی محیط زیست و کاهش بحران جاده ها در زمستان نحوه ادامه طرح جنگل کاری در مسیر اقبالیه به تاکستان مشخص شد.

به گزارش خبرنگار مهر، روز سه شنبه در جلسه ای که با حضور سرپرست اداره کل مدیریت بحران استان، شهردار اقبالیه و نمایندگان اداره کل منابع طبیعی در استانداری برگزار شد مشکلات ایجاد شده ما بین شهرداری اقبالیه و اداره کل منابع طبیعی در خصوص آبیاری، نگهداری و بهره برداری از جنگلها در مسیر محورهای مواصلاتی مورد بررسی قرار گرفت.

قدرت الله مهدی خانی در این جلسه اظهارداشت: برای سالم سازی محیط زیست باید ضمن حفظ فضای سبز و جنگل های موجود نسبت به افزایش سرانه فضای سبز و جنگل در استان هم اقدام کنیم.

وی اضافه کرد: طرح جنگل کاری در حاشیه جاده اقبالیه به تاکستان و اختلاف بین دستگاه ه ها در این زمینه تعیین تکلیف شده است تا کار به سرانجام برسد.

مهدی خانی بیان کرد: آبیاری، نحوه نگهداری و بهره برداری از بیش از ۵ هکتار جنگل در مسیر اقبالیه به تاکستان و همچنین بهره برداری و تجهیز چاه موجود باید تعیین وضعیت شود.

وی اضافه کرد: این جنگلها در سال ۷۰ ایجاد شد تا از ورود برف و کولاک به جاده جلوگیری کرده و به سالم سازی و زیباسازی فضای منطقه و گسترش فضای سبز در حاشیه جاده هم کمک کند.

سرپرست مدیریت بحران استان قزوین یادآورشد: جنگ کاری ایجاد شده در این مسیر در ردیف طرحهای برتر کشور در حوزه منابع طبیعی است و نگهداری اصولی از آن با در نظرگرفتن حجم محدود منابع آبی استان امر مهمی است که با همکاری و همفکری نهادهای مربوط باید عملیاتی شود.

وی تصریح کرد: طرح های جنگل کاری به همراه مطالعات کارشناسی دقیق در سطح استان می تواند گام موثری در حفظ و گسترش منابع طبیعی باشد و از پدیده بیابان زایی و آلودگی هوا جلوگیری کند.

مهدی خانی تصریح کرد: محورهای مواصلاتی استان در فصل سرما گاهی دچار یخبندان و کولاک می شود که کاشت درخت و توسعه جنگل کاری در محدوده تونل باد منطقه می تواند از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری کند.

کد خبر 4319638

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha