۱۱ تیر ۱۳۹۷، ۱۲:۵۸

با اعلام مصادیق های حمایت؛

وزارت بهداشت برای حمایت از طرح های فناورانه سلامت فراخوان داد

وزارت بهداشت برای حمایت از طرح های فناورانه سلامت فراخوان داد

وزارت بهداشت با اعلام مصادیق مورد نظر برای حمایت از طرح های فناورانه حوزه سلامت فراخوان داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، مصادیق حمایت های وزارت بهداشت در حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی در این فراخوان نیز اعلام شده است.

محورهای این فراخوان شامل «تجهیزات پزشکی»، «واکسن و فرآورده های بیولوژیکی»، «مواد و تجهیزات آزمایشگاهی (IVD)»، «تجهیزات توانبخشی»، «گیاهان دارویی و طب سنتی»، «سلول درمانی، طب ترمیمی و ژن درمانی»، «فناوری اطلاعات و رباتیک پزشکی»، مواد اولیه داروئی (شیمیایی- بیولوژیک)»، «مواد اولیه آرایشی و بهداشتی»، «غذا و آلاینده های آن»، «سموم و آلودگی های شیمیائی»، «دندان پزشکی»، «میکروفلوییدی»، «موج و میدان های مغناطیسی» و «حیوانات تراریخت» است.

هدف از این فراخوان حمایت از کسب، توسعه و انتقال دانش فنی و تحقق فرآیند نوآوری در بخش های ساخت و تولید فناوری های سلامت ازطریق  همگرایی بین بخش های علمی و صنعتی و بهره گیری از دانش ملی برای تبدیل علم به ثروت در راستای اهداف اقتصاد مقاومتی ، نقشه جامع علمی کشور و همچنین سند چشم انداز ۱۴۰۴ است.

این حمایت از طریق کمک به توسعه فناوری‌های دانش بنیان به منظور بهره مندی از نتایج آن، کمک به توانمند سازی علمی و فنی بخش خصوصی کشور و کمک و حمایت از طرح های فناورانه و نوآورانه محصول محور مشترک دانشگاه و صنعت منطبق بر نیازهای نظام سلامت کشور صورت می گیرد.

طرح‌ها باید منجر به کسب و یا توسعه دانش فنی در داخل کشور شود. ماهیت علمی داشته و از فناوری های متوسط و پیشرفته استفاده کند و قلمرو بکارگیری و بهره مندی از نتایج آن در مقیاس ملی و فراملی باشد. همچنین منجر به تولید محصول قابل استفاده در نظام سلامت شود.

ضمن اینکه اجرای طرح با همکاری کامل بین صنعت و دانشگاه باشد (با اولویت تاسیس شرکت های دانش بنیان)، قابلیت اخذ استاندارهای لازم ملی و بین المللی را دارا باشد، دارای فناوری و یا نوآوری جدی در مقایسه با محصولات موجود در بازار داخل کشور باشد و در صورت انتقال تکنولوژی در بازه زمانی مشخص منجر به انتقال دانش فنی شود.

طرح پاسخگوی نیازهای فناورانه برنامه‌های میان مدت و درازمدت رشد و توسعه کشور باشد، طرح های ارائه شده حتی الامکان دارای ثبت اختراع و یا پتنت باشد و مجری در خصوص طرح ارائه شده حتی الامکان دارای مقاله چاپ شده در مراجع معتبر باشد. همچنین طرح های ارائه شده حتی الامکان موفق به کسب جایزه از جشنواره های معتبر داخلی و بین المللی شده باشد.

در خصوص تولید مواد اولیه کسب دانش فنی تولید مواد اولیه در مقیاس صنعتی مد نظر است. جهت تولید صنعتی مواد اولیه، محل تولید را مشخص کرده و در صورت نیاز به همکاری شرکت های تولیدی قرارداد با شرکت مربوطه الزامی است. قرارداد تولید شکل نهایی دارو (Finish Product) با شرکت تولید کننده الزامی است.

داوطلبان می توانند از اول مرداد ۹۷ با مراجعه به سامانه دریافت طرح ها، آن را ارسال کنند.

حمایت از طرح ها شامل معرفی به صندوق نوآوری وشکوفایی (شرکت های دانش بنیان)، معرفی به صندوق های غیر دولتی حمایت از پژوهش و فناوری سلامت معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت جهت استفاده از تسهیلات (تبصره: اعطای اعتبار به طرح ها برحسب ضوابط هر صندوق صورت می گیرد.) و معرفی به کمیته تجاری سازی دفتر توسعه فناوری سلامت است.

اعتبارات اختصاص‌یافته نمی‌تواند صرف خرید زمین و بنا، احداث یا تعمیر ساختمان، برگزاری همایش‌ها، استخدام نیرو (به استثنای خدمات قراردادی تخصصی مرتبط ) و نظایر آن شود.

کلیه طرح ها باید با امضا و مهر شرکت متقاضی ارسال شود. در صورت ارایه طرح توسط فرد حقیقی پیش بینی زمان تاسیس شرکت و اعضای هیات مدیره در کاربرگ اعلام شود.

کد خبر 4336368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha