۲۱ تیر ۱۳۹۷، ۱۲:۴۸

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی:

۱۰۰۰ مداح و شاعر آیینی در خراسان جنوبی شناسایی شدند

۱۰۰۰ مداح و شاعر آیینی در خراسان جنوبی شناسایی شدند

بیرجند- مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی از شناسایی هزار مداح و شاعر آیینی در استان خبر داد.

حجت‌الاسلام احمدرضایی در گفت و گو با خبرنگار مهر بیان کرد: برای مداحان و شاعران آیینی برابر ضوابط کارت مداحی صادر می‌شود.

وی با اشاره به راه‌اندازی سامانه طوبی بیان کرد: این سامانه گام مهمی در ساماندهی مداحان محسوب شده که از یک سال گذشته در استان آغاز شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان جنوبی  اظهار کرد: هدف از راه‌اندازی این سامانه تسریع و کیفی‌سازی فعالیت‌های تشکل‌های دینی و مذهبی است.

وی بیان کرد: از برادران و خواهران مداح و شاعر آیینی در سطح استان خواسته می‌شود برای اطلاعات بیشتر به محل کانون مداحان و شاعران آیینی در اداره تبلیغات اسلامی شهرستان‌ها مراجعه و با ورود به نشانی tooba.tdm-ido.ir ثبت‌نام کنند.

حجت‌الاسلام رضایی بیان کرد: کپی صفحه نخست شناسنامه، کارت ملی، مدارک تحصیلی عکس و دوره‌های آموزشی گذرانده شده برای مداحان جهت ثبت‌نام الزامی است.

وی با بیان اینکه تاکنون بیش از هزار مداح و شاعر آیینی در خراسان جنوبی شناسایی شده است، اظهار کرد: از این تعداد تاکنون ۸۳۶ مداح در سامانه طوبی  ثبت‌نام کرده‌اند.

حجت‌الاسلام رضایی بیان کرد: این سامانه به منظور تکریم ارباب‌رجوع، ساماندهی بهتر مداحان، نیازسنجی دوره‌های آموزش تخصصی مورد نیاز، ارتقای علمی و فرهنگی و بصیرت افزایی مداحان و تعامل و ارتباط مداحان با یکدیگر راه‌اندازی شده است.

وی اظهار کرد: در این سامانه پس از ثبت‌نام و تأیید کانون مداحان و شاعران آیینی، به صورت متمرکز و هماهنگ با سراسر کشور، برای مداحان و شاعران آیینی واجد شرایط کارت شناسایی در سطوح مختلف صادر خواهد شد.

کد خبر 4344849

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha