وزیرخارجه مصر به آمریکا می‌رود

وزیرخارجه مصر به آمریکا می‌رود

وزیرخارجه مصر در سفری دو روزه قرار است به آمریکا سفر کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایندپندنت مصر، سامح شکری وزیر خارجه مصر روز دوشنبه در راس هیاتی دیپلماتیک به واشنگتن سفر خواهد کرد تا با مقامات آمریکایی دیدار و گفتگو کند.

در همین ارتباط سخنگوی وزارت خارجه مصر با تائید خبر این سفر افزود که سامح شکری در جریان سفر خود با مایک پمپئو وزیر خارجه و جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا دیدار و گفتگو خواهد کرد.

این نخستین سفر وزیر خارجه مصر به واشنگتن از زمان شروع بکار وزیرخارجه جدید امریکا، مایک پمپئو و مشاور امنیت ملی، جان بولتون می‌باشد.

در این سفر همچنین قرار است وزیرخارجه مصر با اعضای اتاق بازرگانی و همچنین سرمایه‎‌گذاران بخش خصوصی آمریکا دیدار و پیرامون سرمایه‌گذاری این شرکت‌ها در مصر گفتگو کند.

در کنار اهداف اقتصادی این سفر، دیدار هیئت مصری با شخصیت‌های سیاسی و همچنین برنامه‌ریزی برای برگزاری گفتگوهای ۲+۲ با حضور وزاری دفاع و خارجه هر دو کشور مورد اشاره قرار گرفته است.

گفتگوهای ۲+۲ مصر و آمریکا پیشتر در دوران رکس تیلرسون، وزیر خارجه سابق آمریکا در قاهره آغاز شده بود، هرچند بعد از آن ناتمام ماند.

اقتصاد مصر در شرایط مطلوبی به سر نمی‌برد و قاهره تلاش دارد تا بتواند بخشی از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در آمریکا را متقاعد به حضور و سرمایه‌گذاری در مصر کند.

با وجود روابط عادی قاهره و واشنگتن، اما بی‌ثباتی‌ سیاسی و ناامنی ناشی از تحرکات تروریستی در مصر طی چند سال گذشته به فرار سرمایه‌های خارجی از جمله سرمایه‌گذاران آمریکایی از مصر منجر شده است.  

کد خبر 4366595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha