۳۰ دی ۱۳۸۵، ۱۶:۰۲

پرونده ویژه تلویزیون و دینداری در شماره جدید "سوره"

پرونده ویژه تلویزیون و دینداری در شماره جدید "سوره"

بیست و نهمین شماره ماهنامه فرهنگی- تحلیلی سوره ویژه آبان و آذر ماه با مطالبی از یوسف علی میر شکاک، حسام الدین سراج، ناصر هاشم زاده، عماد افروغ و ... پرونده ویژه تلویزیون و دینداری منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، شماره آبان و آذر "سوره" در صفحات پژواک نامه های خوانندگان خود را منعکس کرده و در بخش دو خط می پردازد به مطلبی از حضرت امام خمینی (ره). اخبار کوتاه در صفحات اخبار و گفتگو با محمدرضا سرشار (رضا رهگذر) هم در ادامه آمده است.

گفتگوئی با حسام الدین سراج، خواننده و یکی از آهنگسازان مجموعه "نینوا" در بخش دیگری از این ماهنامه منعکس شده که نگاهی به مجموعه آلبومهای "نینوا" هم مکمل آن شده است. فراز و فرود فعالیت های خودجوش فرهنگی در گفتگو با علی نیک عهد، مطبوعات دینی کودک و نوجوان در گفتگو با حجت الاسلام عبدالله حسن زاده آملی و چند قطعه شعر هم در ادامه این صفحات آمده است.

گفتگو با معاونت پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و مسئول پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و بخش پنجم مقالات ایمان و تکنولوژی، فسمت دیگری از مطالب ماهنامه را به خود اختصاص داده اند. اخبار کوتاه خارجی، گفتگوئی با یک عنصر نامطلوب: ظفر بنگاش، چالش رسانه ای مسلمانان و غرب در گفتگو با استادیار دانشگاه ایلینویز امریکا و مروری بر کتاب "قلمرو دیدار" که به زندگی و آثار مجید مجیدی می پردازد، در ادامه مورد توجه قرار گرفته اند.

بخش چهارم خاطرات محمود حکیمی، نگاهی به جشنواره فیلم رویش و حواشی و جزئیات آن نیز در بخش دیگری از این ماهنامه منعکس شده است. پرونده ویژه "تلویزیون و دینداری" با مطالبی چون نگاهی به حضور دین در مجموعه های صدا و سیما، نگاهی به مجموعه های سه گانه صدا و سیما، هفتمین گناه، نقد و بررسی مجموعه های ماه مبارک رمضان به تحلیل این مبحث پرداخته است.

روایت دکتر ابراهیم فیاض از دین در صدا و سیما که چند مقاله از کارشناسان و صاحبنظران مکمل آن شده، در ادامه این پرونده آمده است. سرنوشت سوره در فرودگاه کابل، پاسخ نامه مدیر شبکه قرآن، طنز، من و رئیس جمهور (3) و بعدالتحریر هم به کار این ماهنامه پایان می دهد. 

بیست و نهمین شماره ماهنامه فرهنگی-تحلیلی "سوره" به مدیر مسئولی حسن بنیانیان در 120 صفحه با قیمت 400 تومان در دسترس علاقمندان است. 

کد خبر 437197

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha