۲۷ مرداد ۱۳۹۷، ۱۴:۵۵

در مشهد مقدس؛

چهاردهمین مجمع عمومی اتحادیه تشکل های قرآن و عترت کشور برگزار شد

چهاردهمین مجمع عمومی اتحادیه تشکل های قرآن و عترت کشور برگزار شد

چهاردهمین مجمع عمومی اتحادیه تشکل های قرآن و عترت کشوردر مشهد مقدس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، چهاردهمین مجمع عمومی اتحادیه تشکل های قرآن و عترت کشور در مشهد مقدس برگزار شد.

این مجمع با حضور بیش از ۲۰۰ مدیر موسسه و فعال قرآنی از تمام استانهای کشور در تالار هتل جم  پنجشنبه ۲۵ و ۲۶تیرماه برپا شد.

در این مراسم سید علی سرابی قائم مقام شورای عالی قرآن؛ محمدرضا داوودآبادی فراهانی معاون فرهنگی وزارت بهداشت به همراه اعضای هیئت مدیره اتحادیه تشکل های قرآن و عترت کشور حضور داشتند.

در این مجمع سید علی سرابی طی سخنانی به بررسی فراز و نشیب های ادغام پرداخت و ضمن ارائه گزارشی از مسائل پیش رو سخن گفت.

همچنین در ادامه این جلسه  هر کدام از مدیران موسسات قرآنی نظر خود را نسبت به تعویق ادغام بیان داشتند.

ارائه گزارش عملکرد یک ساله اتحادیه، گزارش تراز مالی و در نهایت برگزاری جلسات پرسش و پاسخ با حضور مسئولین و مدیران مؤسسات از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده در روز مجمع بود.در پایان نیز صورتجلسه ای با امضای مدیران موسسات قرآنی تنظیم شد تا در اسرع وقت نسبت به آن پیگیری  شود.

همچنین در روز بعد مدیران موسسات قرآنی با حجت الاسلام مسعود میریان مدیر مرکز قرآنی آستان قدس رضوی دیدار داشته  و در این جلسه امکان همکاری بین مدیران موسسات قرآنی با فعالیت های مرکز قرآنی امور قرآنی بررسی شد.

در این دیدار حجت الاسلام میریان ضمن برشمردن فعالیت های این مرکز گفت:فعالیت های مرکز قرآنی آستان قدس در چند بخش اعمم از اهدای مصحف شریف در مناطق محروم ، برگزاری محافل انس با قرآن، حمایت از جلسات سنتی قرآن و همکاری در طرح ملی حفظ تقسیم میشود.

همچنین وی به  چگونگی خادمیار شدن قرآنیان و ایجاد مهد الرضا در استانها پرداخت.

 در بخش فوق برنامه این همایش، زیارت حرم مطهر رضوی، شرکت در تلاوت دعای کمیل، دعای ندبه و پخش فیلم تنگه ابوقریبو استفاده و تبرک از غذای حرم حضرت علی ابن موسی الرضا(ع) با حضور مدیران موسسات قرآنی از دیگر فعالیت های انجام شده بود.

بر اساس مصوبه سال ۹۰ هیأت مدیره اتحادیه تشکل‌های قرآن و عترت کشور مبنی بر تشکیل مجمع عمومی کشوری از طریق اتحادیه‌های استانی، امسال نیز مقرر شد به تعداد نمایندگان مجلس شورای اسلامی در هر استان، نمایندگان مؤسسات در مجمع حضور داشته باشند، بدین ترتیب مجمع چهاردهم، با حضور مدیران عامل ۳۰۰ موسسه قرآنی عضو اتحادیه صورت گرفت.

چهاردهمین مجمع عمومی اتحادیه تشکل های قرآن و عترت کشور از روز پنج شنبه ۲۵ مرداد ساعت ۸ صبح در هتل جم مشهد، واقع در خیابان پاسداران، پاسداران ¼ آغاز و تا بعد از ظهر روز جمعه ۲۶ مرداد ماه در دو بخش مجمع و برنامه های فوق برنامه ادامه  داشت.

کد خبر 4377868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha