۲۳ آبان ۱۳۹۷، ۸:۴۵

رئیس دانشکده ادیان دانشگاه ادیان و مذاهب خبر داد؛

برگزاری پیش نشست «امام رضاو گفت‌وگوی ادیان با تأکید بر خدامحوری»

برگزاری پیش نشست «امام رضاو گفت‌وگوی ادیان با تأکید بر خدامحوری»

قم - پیش نشست «امام رضا(ع) و گفت‌وگوی ادیان با تأکید بر خدامحوری» با حضور بزرگان یهود و مسیحیت و نیز علمای ارمنی، آشوری و کلیمی در دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد رضا مفتاح شامگاه سه‌شنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار شد، اظهار داشت: این نخستن دانشگاه در کشور است که  برخاسته از حوزه علمیه می‌باشد و ضمن شناخت ادیان و مذاهب و تعامل و گفت‌وگو با پیروان آنها به تکیه بر مشترکات در جهت همبستگی انسانی، تقویت صلح، کاهش آلام بشری، گسترش معنویت و اخلاق و معرفی عالمانه اسلام بر اساس اموزه‌های اهل بیت(ع) به پژوهش و تربیت نیروی انسانی متخصص اقدام می‌نماید.

وی گفت: دانشگاه ادیان در کنار فعالیت‌های علمی و آکادمیک خود رویکرد گفت‌وگوی بین ادیان و تقریب بین مذاهب را دنبال می‌کند.

رئیس دانشکده ادیان دانشگاه ادیان و مذاهب افزود: در همین راستا پیش نشست گفت‌وگوی ادیان با تکیه بر خدامحوری در این دانشگاه برگزار می‌شود که یکی از پیش نشست های همایش بین‌المللی امام رضا(ع) و گفت‌وگوی ادیان است.

وی ادامه داد: توسط اعضای هیئت علمی دانشگاه ادیان و مذاهب ۱۰ مقاله برای این همایش بین المللی در حال نگارش است.

مفتاح با بیان اینکه این پیش نشست ۲۳ آبان ماه در سالن اجتماعات امام موسی صدر دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار خواهد شد عنوان کرد: چند مقاله درباره خدامحوری در ادیان و آموزه‌های رضوی و نیز مناظرات امام رضا(ع) با پیروان سایر ادیان برای ارائه در این پیش نشست آماده شده است.

وی حجت الاسلام عبدخدایی دبیر علمی همایش، حجت‌الاسلام محمدمهدی تسخیری رئیس مرکز بین‌المللی گفت‌وگوی ادیان و تمدن‌ها و نیز حجت الاسلام محمد مسجد جامعی مشاور عالی دانشگاه ادیان و مذاهب را از برخی سخنرانان این مراسم برشمرد.

رئیس دانشکده ادیان دانشگاه ادیان و مذاهب یکی از ویژگی‌های این پیش نشست را حضور برخی از بزرگان یهودیت و مسیحیت دانست و گفت: از علمای ارمنی، آشوری و کلیمی نیز در این نشست دعوت کرده‎ایم.

وی گقت: دانشگاه ادیان مذاهب با رویکردی گقت و گو محور از شخصیت‌های علمی، دینی و فرهنگی کشورهای مختلف استقبال می کند.

کد خبر 4457746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha