۹ آذر ۱۳۹۷، ۱۳:۲۵

همزمان با برپایی نمایشگاه کتاب دوحه؛

رئیس مجلس و وزیر فرهنگ قطر از غرفه ایران بازدید کردند

رئیس مجلس و وزیر فرهنگ قطر از غرفه ایران بازدید کردند

رئیس مجلس قطر و وزیر فرهنگ و ورزش این کشور، از غرفه ایران در نمایشگاه بین‌المللی کتاب دوحه بازدید کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد بن عبدالله بن زید آل محمود رئیس مجلس شورا و صلاح بن غانم العلی وزیر فرهنگ و ورزش قطر بعد از افتتاح نمایشگاه بین المللی کتاب دوحه با استقبال رسمی محسن جوادی معاون امورفرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از غرفه‌های ناشران ایرانی شرکت کننده در این نمایشگاه بازدید کردند.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با خیر مقدم به این دو مقام قطری از حضور در این نمایشگاه ابراز خرسندی کرد. وی همچنین به پاس حضور مقامات قطری در غرفه های ایران چند جلد کتاب شعر از شعرای پارسی زبان به رسم یادبود به آنان اهدا کرد.

رئیس مجلس شورا و وزیر فرهنگ قطر هم ضمن قدردانی از پذیرش دعوت دوحه از سوی ناشران ایرانی برای حضور در نمایشگاه امسال به حاضرین در غرفه‌های ایرانی خوش آمد گفتند. جوادی هم که به عنوان میهمان ویژه به این نمایشگاه دعوت شده در ادامه با حضور در غرفه‌های مختلف از نزدیک روند چاپ و انتشار کتاب‌های ناشران کشورهای اسلامی را دنبال کرد.

بسیاری از شرکت کنندگان در نمایشگاه کتاب دوحه که سابقه حضور در نمایشگاه‌های سالیانه کتاب تهران و ارتباط با مقامات ایرانی فعال در حوزه نشر را داشتند، از معاون وزیر فرهنگ ایران استقبال به عمل آورده و از فعالیت‌های جمهوری اسلامی در زمینه نشر کتاب به ویژه در حوزه تفکر دینی تقدیر کردند.

بر اساس اعلام وزارت فرهنگ و ورزش قطر که متولی برپایی این نمایشگاه است، مجموعا ۴۲۷ انتشاراتی از داخل و ۳۰ کشور خارجی در نمایشگاه امسال حضور دارند.

در این نمایشگاه علاوه بر رایزنی فرهنگی ایران در دوحه، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انتشارات احسان، دارالثقافه والفن الایرانی و انتشاراتی کانی مهر از ایران حضور دارند. کتاب‌هایی که شرکت‌های انتشاراتی ایرانی در این نمایشگاه عرضه کرده‌اند، شامل موضوعاتی از قبیل فرهنگ و هنر ایرانی، ادبیات، گردشگری و ایران‌شناسی است.

رضا شهریور رایزن فرهنگی ایران استقبال مردم فرهنگ دوست قطر از غرفه های ایران در نمایشگاه‌های سال‌های گذشته به‌ویژه سال قبل را خوب ارزیابی کرد و گفت: مردم قطر در گذشته سفرهای تفریحی و درمانی خود را به ایران انجام می‌دانند. به همین دلیل شناخت خوبی نسبت به کشورمان دارند و امید است با تدوام همکاری‌های فرهنگی دو کشور، زمینه‌های آشنایی جوانان این کشور همانند پدران‌شان با تمدن ایران اسلامی فراهم شود.

بیست و نهمین نمایشگاه بین المللی کتاب دوحه از ۲۹ نوامبر (۸ آذر) به مدت ۱۰ روز در مرکز نمایشگاه‌های بین المللی این کشور برپاست. در نمایشگاه امسال کتاب دوحه، روسیه به عنوان میهمان ویژه معرفی شده است.

کد خبر 4471926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha