۱۰ آذر ۱۳۹۷، ۱۲:۲۱

دبیر ستاد سلول بنیادی:

ایران همپای دنیا در زمینه سلول بنیادی حرکت کرده

ایران همپای دنیا در زمینه سلول بنیادی حرکت کرده

دبیر ستاد توسعه فناوری سلول بنیادی گفت:ایران همپای دنیا در زمینه سلول بنیادی حرکت کرده و درخواست داریم که صدور مجوزها برای محققان راحت تر صورت بگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر علی حمیدیه امروز در مراسم اختتامیه سومین جشنواره و کنگره بین‌المللی علوم و سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی، گفت:حوزه سلول‌های بنیادی انقلاب چهارم است که این علم با اصلاح ساختار سلولی منجر به درمان بیماری‌ها می‌ شود.
حمیدیه

گفت: امروزه محققان با دست ورزی‌ها و دستکاری های ژنتیکی داخل سلولی و هسته ای در درمان‌های قطعی برای بیماری‌ها تحولی عظیم به وجود آورده اند.

وی بیان کرد: ایران در میان کشورهای شرق و غرب در حوزه پزشکی سرآمد بوده است، به گونه‌ای که ایده پیوند زدن و انجام اصلاح در موجودات در سابقه تاریخی کشور مشاهده می‌شود.

دبیر ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول‌های بنیادی گفت: از ۴۰ سال گذشته ایران سعی کرده است که در حوزه‌های پزشکی رشد چشمگیری داشته باشد و ستاد هم بر اساس سند مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی ذیل معاونت علمی ایجاد شده تا هماهنگی میان دستگاه‌های مختلف را ایجاد کند.

حمیدیه گفت: تا کنون چهار مرکز جامع سلولی و بازساختی در کشور راه‌اندازی شده است. همچنین سه مرکز جامع سلول درمانی و پزشکی بازساختی در شیراز، تبریز و تهران فعال است و  ۱۰ شرکت دانش‌بنیان از مراکز جامع سلولی راه‌اندازی شده است.

وی به ایجاد مزرعه حیوانات آزمایشگاهی در کرمان اشاره کرد: ایران در حوزه سلول‌های بنیادی رتبه ۱۴ جهان را کسب کرده است.

دبیر ستاد توسه علوم‌ و فناوری های سلول‌های بنیادی گفت: راه‌اندازی پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی، ایجاد بیش از ۱۰۰ شرکت فناور در این حوزه راه‌اندازی از جمله اقدامات ستاد بوده است.

حمیدیه افزود: در حال‌ حاضر چهار محصول در حوزه سلولی تاییدیه دارند.

وی با اشاره به دیگر دستاوردهای حوزه سلول بنیادی گفت: تاکنون ۱۸ مرکز برای پیوند سلول در کشور راه اندازی شده است.

وی با بیان اینکه برنامه‌های ستاد سلول بنیادی در راستای هدایت محققان به سمت بازار است گفت: از این رو از مسئولان و سرمایه‌گذاران درخواست داریم که از فرایندهای این حوزه حمایت کنند.

وی تاکید کرد:ستاد توسعه سلول بنیادی درخواست دارد که هماهنگی‌های لازم برای صدور مجوزهای محصولات سلولی صورت گیرد.

دبیر ستاد سلول‌های بنیادی گفت:ایران در حوزه علوم سلولی همپای دنیا حرکت کرده است.

کد خبر 4472588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha