۲۷ آذر ۱۳۹۷، ۹:۴۷

کشتی‌گیران نابغه را زود پیر کردند!

محمدی: حالا نوبت باتجربه‌های کشتی است که خودشان را اثبات کنند

محمدی: حالا نوبت باتجربه‌های کشتی است که خودشان را اثبات کنند

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد همزمان با آغاز نخستین اردوی آزادکاران گفت: ما از باتجربه ها و سرمایه های کشتی دعوت کردیم و حالا نوبت آنهاست که توان خودشان را اثبات کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، مرحله اول اردوی تیم ملی کشتی آزاد برای شرکت در مسابقات جام تختی از عصر روز گذشته زیرنظر کادرفنی جدید این تیم آغاز شد.این اردو در حالی طی روزهای ۲۶ آذر تا ۴ دی ماه در محل خانه کشتی پیگیری می شود که غلامرضا محمدی از کادر فنی جدید این تیم نیز رونمایی کرد. بدین ترتیب محمد طلایی، ابراهیم مهربان، عباس حاج کناری و صادق گودرزی هم به عنوان در اردوی کنونی با غلامرضا محمدی همکاری خواهند داشت تا همه چیز برای شکل گیری تیمی منسجم و کامل مهیا باشد.

جوانان جایگاه ویژه ای در اردو دارند

غلامرضا محمدی همزمان با آغاز نخستین اردوی تیم ملی کشتی آزاد گفت: برخی راجع به میانگین سنی نفرات دعوت شده به اردو اظهاراتی را مطرح کردند که باید بگویم بیش از ۶۰ درصد کشتی گیران ما در میانگین سنی ۲۰ سال هستند. ما در اوزان دهگانه در هر وزن حداقل دو کشتی گیر جوان که در تیم جوانان هستند و یکی از کشتی گیران رده امید را داریم. مطمئنا در کنار این جوانان و آینده داران کشتی باید از کشتی گیران باتجربه و سرمایه‌های ارزشمند خودمان نیز دعوت می کردیم که این اتفاق افتاد.

وی با اشاره به اینکه کشتی بیش از هر چیز به وفاق و همدلی نیاز دارد گفت: در شرایط کنونی که واقعا کار سختی را پیش رو داریم باید همه چیز با همدلی و انسجام انجام شود. من و همکاران سعی کردیم این اتفاق بیافتد و به تبع آن با احترام به سرمایه های کشتی از نفراتی مثل رضا یزدانی، مهدی تقوی، کمیل قاسمی، سید احمد محمدی، حسن رحیمی، پرویز هادی و..... نیز برای حضور در اردو دعوت کردیم. بدیهی است حضور این چهره های باتجربه در کنار جوانان می تواند به کشتی گیران ما انگیزه دهد و تقابل تجربه و جوانی می تواند باعث پیشرفت کشتی شود.

برخی ستاره های آینده‌دار  زود پیر شدند!

محمدی ادامه داد: ما از همه دعوت کردیم چون معتقدیم این میدان مبارزه است که ثابت می کند چه کسی در هر سن و شرایطی توان رسیدن به دوبنده تیم ملی را دارد. این مدعیان اگر سودای ملی پوش شدن را دارند باید سختی ها را تحمل و تجربه کنند. نگاه ما به این نفرات مثبت است و به همین دلیل برای آینده برنامه ریزی های خوبی انجام داده ایم.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد با انتقاد از طرد شدن برخی چهره های شاخص در سالهای اخیر گفت: متاسفانه برخی از اهالی کشتی خیلی زود ورزشکاران باتجربه و توانمند را پیر می کنند! ما کشتی گیران بزرگ و توانمندی مثل مهدی تقوی داشتیم که می توانستند برای سالهای متمادی بدرخشند اما به هر دلیلی از کشتی دور شدند. به جرات می گویم خود این کشتی گیران بهتر از هر کس دیگری می توانند تشخیص دهند که آیا توانایی ادامه کار را دارند یا خیر؟ ما این فرصت را به آنها می دهیم که اگر هم نتوانستند در سطح ملی به کار خود ادامه دهند حداقل با خاطره ای خوش از دوران قهرمانی بروند. این چهره ها را نباید طرد کرد و باید تجربیات خودشان را در اختیار جوانان بگذارند.

نباید گرفتار سرمایه سوزی شویم

وی در پایان در خصوص انتخاب سرمربیان تیم های کشتی جوانان و نوجوانان هم گفت: روز گذشته محمد طلایی و امیر توکلیان به عنوان سرمربیان این دو تیم انتخاب شدند که من مطمئن هستم با حضور این نفرات می توانیم کارهای بزرگی در عرصه ملی رده های مختلف انجام دهیم. اتفاقی که افتاد و این ارتباط و هماهنگی کادر فنی بین سه رده سنی جوانان نوجوانان و بزرگسالان حداقل در سه دهه گذشته کمتر دیده شده و من به عنوان سرمربی تیم ملی این چیدمان کادر فنی در رده های مختلف را بسیار خوب و امیدوارکننده می دانم. ما باید با برنامه ریزی جامع و دقیق، هدایت خوب کشتی گیران از رده نوجوانان به جوانان و سپس شکوفایی آنها در بزرگسالان را به خوبی انجام دهیم. خوشبختانه ما هم اکنون کشتی گیرانی داریم که ۱۸ سال سن دارند اما مدعی پوشیدن دوبنده تیم ملی بزرگسالان هستند. به همین دلیل ما نباید اجازه دهیم این پتانسیل های ارزشمند از کشتی طرد و گرفتار سرمایه سوزی شوند.

کد خبر 4488263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha