۱۴ بهمن ۱۳۹۷، ۷:۵۰

فرماندار اهواز:

افزایش حجم آب در حوزه دز روستاهای بامدژ را به خطر می اندازد

افزایش حجم آب در حوزه دز روستاهای بامدژ را به خطر می اندازد

اهواز - فرماندار اهواز گفت: در صورتی که حجم آب ورودی در حوزه رودخانه دز افزایش یابد، وضعیت روستاهای منطقه بامدژ نیز به خطر می افتد.

به گزارش خبرنگار مهر، جمال عالمی نیسی شامگاه شنبه در جلسه ای که به منظور بررسی وضعیت سیل در استان خوزستان برگزار شد، عنوان کرد: در شهرستان اهواز در سه بخش رودخانه های کارون، کرخه و دز دچار مشکلاتی هستیم؛ البته بیشترین میزان خطر در حوزه دز وجود دارد و دبی این رود در برهه هایی از زمان به هزار و صد میکروموس نیز رسید. وضعیت این رودخانه در شهرستان اهواز روستاهای منطقه بامدژ را تهدید می کند.

وی افزود: بیشترین میزان آسیب دیدگی و خسارت در اثر بارش باران و بروز پدیده سیل در استان به دلیل فرسودگی تاسیسات سازمان آب و برق رخ داد. دریچه های این سازمان در کانال های مزارع شهرستان دچار مشکل بود و به همین دلیل آب به مزارع نفوذ می کرد. زهکش های موجود نیز در بخش هایی دچار مشکلاتی بودند. بدون شک در صورتی که زهکش های آسیب دیده در روزهای اخیر مسدود نمی شدند، کل شهر الهایی به زیر آب می رفت.

فرماندار اهواز تصریح کرد: بخش اسماعلیه در حوزه رودخانه کارون نیز در خطر است. سیل بندهای موجود در این منطقه وضعیت خوبی ندارند و باید به وضعیت این سیل بندها رسیدگی شود.

عالمی نیسی اظهار کرد: در صورتی که حجم آب ورودی در حوزه رودخانه دز افزایش یابد، وضعیت تالاب بامدژ نیز به خطر می افتد. باید تلاش های بسیاری صورت بگیرد تا این منطقه از وضعیت خطر دور شود.

کد خبر 4531717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha