۶ اسفند ۱۳۹۷، ۲۰:۰۵

با تصویب مجلس؛

ضوابط تسویه بدهی پیمانکاران نفت از طریق اوراق تعیین شد

ضوابط تسویه بدهی پیمانکاران نفت از طریق اوراق تعیین شد

ضوابط تسویه بدهی پیمانکاران قراردادهای بیع متقابل طرح های بالا دستی نفت از طریق انتشار اوراق مالی تعیین شد.

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه نوبت سوم مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی تبصره های درآمدی لایحه بودجه ضوابط تسویه بدهی پیمانکاران قراردادهای بیع متقابل طرحهای بالا دستی نفت از طریق انتشار اوراق مالی تعیین شد.

در بخش درآمدی بند ز تبصره ۵ آمده بود دولت به‌منظور استمرار جریان پرداخت‌های خزانه‌داری کل ‌کشور، تا مبلغ یکصد هزار میلیارد (۱۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰)ریال اسناد خزانه اسلامی با سررسید کمتر از یک سال منتشر کند  در بخش هزینه ای این بند مقرر شد  اسناد مزبور را صرف تخصیص‌های ابلاغی از سوی سازمان برنامـه و بودجه کشـور (با اولویت اعتبارات استانی) موضوع این قانون کند. تسویه این اسناد در سررسید، مقدم بر تمامی پرداخت‌های خزانه‌داری کل‌ کشور می‌باشد. انتقال تعهدات مربوط به اسناد منتشره به سال بعد، ممنوع است.

همچنین در بخش هزینه ای بند ی تبصره ۵ مقرر شد وزارت نفت از طریق شرکتهای دولتی تابعه ذی‌ربط تا سقف معادل سه میلیارد (۳.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰)دلار اوراق مالی اسلامی(ریالی یا ارزی) با تصویب هیأت‌وزیران منتشر کند. در بخش درآمدی این بند نیز مقرر شد این اوراق برای بازپرداخت اصل وسود اوراق ارزی- ریالی سررسیدشده تسهیلات بانکی و تضامین سررسیدشده و همچنین بازپرداخت بدهیهای سررسیدشده به پیمانکاران قراردادهای بیع متقابل طرحهای بالا دستی نفت تعلق می­گیرد و شرکتهای مذکور موظفند اصل و سود اوراق منتشرشده را حداکثر تا پنج‌سال از محل منابع داخلی خود تسویه کنند. اوراق فروش‌نرفته این بند با تأیید وزارت نفت و سازمان برنامه و بـودجه کشـور قابل واگذاری به پیمانکاران/ طلبکاران طرح ها می‌باشد.

کد خبر 4552547

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha