۸ اسفند ۱۳۹۷، ۱۴:۰۸

مدیرعامل سازمان توسعه حریم حرم امام رضا(ع) خواستار شد:

استفاده از تجربه های مشترک در توسعه اعتاب مقدس

استفاده از تجربه های مشترک در توسعه اعتاب مقدس

مشهد- مدیرعامل سازمان توسعه حریم حرم امام رضا(ع) بر استفاده از تجربه های مشترک در توسعه اعتاب مقدس تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد کاظم ملازم الحسینی ظهر چهارشنبه در دومین نشست «هنر و معماری اعتاب مقدسه در دوران معاصر»  که در بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد اظهار کرد: تلاش ما این است که با برگزاری این نشست از تجارب سایر اعتاب مقدسه در امر توسعه حرم های مقدس استفاده کنیم. 

وی افزود: امیدواریم این نشست شروعی برای ادامه همکاری های بین اعتاب مقدسه باشد و بتوانیم  با استفاده از تجربه های مشترک به توسعه اعتاب مقدس بپردازیم.

مسئول طرح توسعه حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) نیزدر ادامه این همایش گفت: طرح توسعه حرم‌های شریف حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، امام‌زاده حمزه و امام‌زاده طاهر  با همکاری دانشگاه علم و صنعت انجام شد.

عبدالحمید نقره‌کار افزود:قدمت حرم عبدالعظیم حسنی به نیمه قرن سوم هجری مربوط می شود و طرح اولیه توسعه حرم حضرت عبدالعظیم توسط آستان قدس رضوی پیشنهاد شد و از مهم‌ترین کاربری‌های این طرح ایجاد مصلی بود.

وی تصریح کرد: ایجاد پژوهشکده حدیث، توسعه حوزه علمیه و ساختمان تولیت، ایجاد مهمان‌سرای آستانه و دو مرکز فرهنگی برای جوانان، راه‌اندازی موزه و سالن اجتماعات در شهر ری و تأسیس کتابخانه مرکزی در فاز یک و دو در طرح توسعه عملیاتی و حدود صدهزار متر نازک‌کاری در این آستان مقدس به انجام رسید.

مسئول طرح توسعه حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) خاطرنشان کرد: تلاش شده در طرح های توسعه ای از تکنولوژی روز با تکیه بر اصول معماری و ایرانی استفاده شود.

کد خبر 4554164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha