۷ فروردین ۱۳۹۸، ۱۷:۴۳

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان:

۶۰ راس دام منطقه کالپوش در اثر بارش‌ها و سیلاب از بین رفت

۶۰ راس دام منطقه کالپوش در اثر بارش‌ها و سیلاب از بین رفت

میامی - رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بابیان اینکه سیلاب به بخش کشاورزی استان خسارات زیادی وارد کرده است، گفت: ۶۰ رأس دام روستاییان منطقه کالپوش در اثر بارش‌ها و سیلاب از بین رفت.

به گزارش خبرنگار مهر، سید حسن میرعماد، در سومین جلسه ستاد مدیریت بحران سال‌جاری استان سمنان به میزبانی میامی بابیان اینکه به دلیل بارش باران و سیلاب در بخش‌های مختلف کشاورزی خسارت‌های بسیاری گزارش‌شده است، ابراز داشت: ۶۰ رأس دام روستاییان منطقه کالپوش در اثر بارش‌ها و سیلاب از بین رفت.

وی بابیان اینکه از سه تا ۵۰ درصد جایگاه‌های دام مردم منطقه کالپوش تخریب و آسیب‌دیده است، اضافه کرد: در این منطقه علاوه بر سیلاب برف سنگین نیز باعث بروز خسارت به این منطقه شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان بابیان اینکه بخش کالپوش نیازمند دریافت اعتبارات لازم برای ترمیم قسمت‌های آسیب‌دیده است، ابراز داشت: انبارهای ذخیره دولتی در منطقه نیز بر اساس بارش‌های اخیر آسیب دید که نیازمند اعتبار ویژه برای تجهیز و ایمن‌سازی است.

میرعماد بابیان اینکه طی چند ماه اخیر ۱۵۰ تن جو برای تأمین نیاز دام‌ها در بین دامداران منطقه توزیع‌شده است، تصریح کرد: تاکنون دو تن مرغ منجمد برای مردم منطقه کالپوش توزیع‌شده که دو تن دیگر نیز در آینده نزدیک توزیع می‌شود.

جبران خسارت برق کالپوش نیازمند اعتبار

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان سمنان نیز در این نشست بابیان اینکه دو مدار برق در مسیر اصلی روستای حسین‌آباد کالپوش وجود دارد که یک مدار آن از چرخه خارج‌شده است، ابراز داشت: عملیات ترمیم و پایدارسازی آن ادامه دارد و همچنین شبکه توزیع برق این منطقه در اسرع وقت و با مناسب شدن شرایط جوی و تأمین اعتبارات، نوسازی، مقاوم‌سازی و پایدار خواهد شد.

موسوی زاده در ادامه تصریح کرد: شبکه فشار ضعیف پایین دست روستا که در داخل خود روستا قرار دارد، نیاز به ایمن‌سازی و مقاوم‌سازی دارد که به دلیل نشست زمین باید راهکاری عملی برای آن اندیشیده شود.

وی بابیان اینکه حجم خسارات وارده به منطقه کالپوش زیاد است، افزود: با توجه به این امر اعتبار ویژه بحران برای شرکت توزیع نیروی برق باید در نظر گرفته شود.

کد خبر 4576981

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha