۹ فروردین ۱۳۹۸، ۱۲:۲۴

رییس اورژانس کشور اعلام کرد

اعزام ۲۲۱۵۶ مصدوم ترافیکی به مراکز درمانی

اعزام ۲۲۱۵۶ مصدوم ترافیکی به مراکز درمانی

رئیس اورژانس کشور گفت: ۱۶۳۵۹۹ مورد کل ماموریت اورژانس پیش بیمارستانی و ۲۲۱۵۶ مصدوم ترافیکی به مراکز درمانی اعزام شده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، پیرحسین کولیوند با اشاره به آخرین آمار طرح عملیات نوروزی تا ۹ فروردین ماه گفت: ۱۶۳۵۹۹ مورد کل مأموریت اورژانس پیش بیمارستانی و ۲۲۱۵۶ مصدوم ترافیکی به مراکز درمانی اعزام شده‌اند و ۲۹۰۸۳ مورد به کمپ‌های سیار اورژانس مستقر در مسیرها مراجعه کرده‌اند.

وی ادامه داد: ۱۴۹۱۲۱۳ نفر به مراکز درمانی و بیمارستانی مراجعه داشته‌اند که از این تعداد ۲۴۸۷۴۹ نفر بستری شدند و تا به الان تعداد ۳۳۷۹۹ مورد عمل جراحی اورژانسی و تعداد ۱۶۰۰۷ مورد عمل جراحی الکتیو انجام شده و تعداد ۶۳۲۲ نفر در بخش‌های ویژه بیمارستان‌های کشور بستری و تحت مراقبت قرار گرفته‌اند.

رئیس اورژانس کشور با بیان اینکه بیشترین علت مراجعه به مراکز درمانی بیماری‌های قلب، گوارشی، تنفسی و مغزی بود است گفت آمارهای موجود نشان از حضور نیروهای فوریت‌های پزشکی با تمام توان است و آمار بستری‌ها و اعمال جراحی الکتیو و اورژانس نشان از حضور پزشکان متخصص در بیمارستان‌های کشور است.

به گفته کولیوند خدمات فوریت‌های پزشکی و سلامت برای سیل‌زدگان همچنان با تمام توان ادامه دارد و اورژانس هوایی یکی از فعال‌ترین این واحدها است که تاکنون توانسته افراد زیادی را از مرگ حتمی نجات دهد.

کد خبر 4577758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha