۹ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۹:۰۶

در راستای میزبانی ایران از چین در نمایشگاه کتاب؛

نخستین مرکز کتاب‌های چینی در دانشگاه تهران افتتاح شد

نخستین مرکز کتاب‌های چینی در دانشگاه تهران افتتاح شد

همزمان با آغاز نمایشگاه کتاب تهران و مهمانی ویژه چین در این رویداد، نخستین مرکز کتاب‌های چینی در دانشگاه تهران افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آئین گشایش نخستین مرکز کتاب‌های چینی در دانشگاه تهران، با همکاری انتشارات بین‌المللی چین و پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران، چهارشنبه ۴ اردیبهشت همزمان با آغاز سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، با حضور معاون وزیر تبلیغات چین، سفیر چین در ایران، جمعی از مقامات دولت چین در حوزه نشر، رئیس و جمعی از معاونان و دانشجویان پردیس هنرهای زیبا در تالار شهید آوینی این پردیس برگزار شد.

در این مراسم ابتدا معاون وزیر تبلیغات چین ارتباطات ایران و چین را دارای پیشینه‌ای طولانی دانست و خواستار همکاری بیشتر ایران و چین در زمینه‌های فرهنگی شد.

پس از آن شاهین حیدری رئیس پردیس هنرهای زیبا ضمن ابراز خرسندی از افتتاح مرکز کتاب‌های چینی در کتابخانه پردیس هنرهای زیبا، افتتاح این مرکز در پردیس هنرهای زیبا را نمونه بارزی از همکاری در زمینه‌های علمی و تولیدات علمی بین ایران و چین دانست.

پس از آن معاون انتشارات کتاب‌های خارجی چین نیز با ابراز خوشحالی از برگزاری این رویداد، از کلیه دست اندر کاران ایرانی از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان پردیس هنرهای زیبا سپاسگزاری کرد.

بنا بر تفاهم‌نامه این انتشارات و پردیس هنرهای زیبا، این اهدای کتاب به‌مدت پنج سال پیاپی صورت خواهد گرفت، که در اولین مرحله، تعداد ۱۲۰۰ کتاب هنری در زمینه‌های طراحی، نقاشی، طراحی صنعتی، صنایع دستی، تاریخ هنر، تاریخ چین، و همچنین تعدادی اشیا و آثار هنری چینی به این کتابخانه اهدا شد.

کد خبر 4602949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha