۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۹:۴۶

مجله مهر گزارش می‌دهد؛

ارسال کامران از آنها، دریافت هیرمان از ما

ارسال کامران از آنها، دریافت هیرمان از ما

اخیرا خبر انتقال موفق یک شیر نر ایرانی را از باغ وحش انگلستان اعلام شد اما نام این شیر در بدو ورود به ایران از کامران به هیرمان تغییر یافت که منجر به واکنش‌های کاربران شبکه‌های اجتماعی شد.

مجله مهر - هفته گذشته بود که خبر انتقال یک شیر نر ایرانی از باغ وحشی در انگلستان به ایران منتشر شد. این انتقال در راستای طرحی برای احیای نسل شیر ایرانی انجام می‌شود و نام این شیر ۶ ساله که از نژاد کاملاً خالص شیر ایرانی است در خارج از کشور، کامران بود که هنگام ورود به ایران به دلایل نامشخصی به نام هیرمان تغییر نام داده است.

هدف از انتقال کامران شیر ایرانی که با توافق میان باغ وحش تهران و اتحادیه باغ‌وحش‌های اروپایی صورت گرفته، احیای این گونه منقرض عنوان شده و قرار است جفت ماده آن هم طی روزهای آینده از ایرلند به او بپیوندد؛ اما برخی از کارشناسان معتقدند که شرایط زیستگاه شیر ایرانی دیگر وجود ندارد و احتمال می‌دهند که این نقل و انتقالات ناموفق باشد.

البته سازمان محیط زیست خود پیش از اینها ثابت کرده که در این عرصه چندان اقبالی ندارد. ماجرای فراری شدن گورخرها تا روزها به یکی از ژانرهای شبکه‌های اجتماعی فارسی تبدیل شده بود. اکنون نیز کاربران ایرانی بیکار ننشسته و از واکنش‌های جالبی از بازگشت کامران به کشور نشان دادند.

یکی از کاربران در توییتی در این باره نوشته است: «کامران به ایران بازگشت و آرزو می‌کنیم عاقبت آن گورخرهایی که برای احیای نسل‌شان، به اشتباه نرها را کنار هم نگه داشتند (بدون هیچ گورخر ماده) نصیبش نشود.»

و یا کاربر دیگری می‌گوید: «شیر ایرانی که از بریتانیا آمده به باغ وحش ارم تهران. ولی هنوز نفهمیدم کامران چه عیبی داشت که اسمش را گذاشتند هیرمان.»

اغلب واکنش‌های کاربران درباره نام این شیر و تغییر آن از کامران به هیرمان و همچنین نگرانی بابت نحوه نگهداری از این سلطان جنگل بودند و امید داشتند برای احیای نسل به سرنوشت گورخرهای فراری دچار نشوند.

کد خبر 4608993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • حمید IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
      3 0
      چیکار بنده خدا داشتید. همونجا میموند. الان دیگه باید خواب گوشت رو ببینه. البته میتونه طبق نظر دوستان از علف تغذیه کنه
    • US ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
      1 0
      قربونش برم ماشاالله
    • IR ۱۴:۴۹ - ۱۳۹۸/۰۲/۱۶
      1 0
      شکر خدا که برش گردوندن . امیدوارم با تدابیری درست نذارن نسلش منقرض بشه. شیر واقعا ابهتی به تمام معنا داره و بسیار زیباست. ماشاالله به این هیبت...