۹ تیر ۱۳۹۸، ۱۳:۳۵

مدیرکل منابع طبیعی فارس:

متخلفان قطع درختان در اراضی ملی استان فارس دستگیر شدند

متخلفان قطع درختان در اراضی ملی استان فارس دستگیر شدند

شیراز _ مدیر کل منابع طبیعی استان فارس از دستگیری متخلفان قطع درختان در اراضی ملی استان فارس خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس، شهرام منتصری با بیان اینکه نیروهای منابع طبیعی این شهرستانها حین گشت و مراقبت در حوزه استحفاظی خود متوجه حضور متخلفان قطع درخت و خودروهای مشکوک به حمل هیزم قاچاق در این عرصه‌ها شدند.

وی افزود: بر اساس اطلاعات دریافتی و گزارش‌های مردمی مبنی بر قطع درختان بلوط در این مناطق بلافاصله نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان به محل اعزام شدند که مشاهده شد افراد سودجو با استفاده از اره برقی و سایر ادوات قطع درخت مشغول قتل عام درختان جنگلی هستند.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس در تشریح این خبر اظهار داشت: متخلفان در بخشهایی از مناطق جنگلی هرایجان شهرستان سپیدان و نیز بخش کوهمره نودان شهرستان کازرون اقدام به قطع درخت، جاسازی و استتار آن در درون خودروها کرده و قصد جابجایی این محموله‌ها به خارج از منطقه را داشتند که با هوشیاری و حضور به موقع مأموران یگان حفاظت از منابع طبیعی ونیز اطلاع رسانی به موقع اهالی شناسایی و بازداشت شدند.

منتصری با اشاره به کشف میزان قابل توجه چوب و هیزم جنگلی از این متخلفان افزود: در این رابطه متخلفان بازداشت و ادوات قطع درخت و ابزار آلات مکشوفه از آنها توقیف گردید.

وی افزود: در این راستا پرونده حقوقی برای متخلفان تنظیم و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی گردید.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس گزارشات مردم در شناسایی و دستگیری متخلفان را بسیار تأثیر گذار خواند وگفت: همکاری مردم محلی در این زمینه موجب جلوگیری از فعالیت افراد سودجو و متخلفان اراضی ملی خواهد شد.

منتصری ضمن هشدار جدی در خصوص نحوه برخورد با متخلفان قطع درختان جنگلی تصریح کرد: بر اساس ماده ٤٢ طقانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع، متخلفان قطع درخت در عرصه‌های منابع طبیعی علاوه بر جریمه نقدی به حبس تادیبی تا شش ماه نیز محکوم خواهند شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس حفاظت از عرصه‌های ملی و انفال را وظیفه‌ای همگانی دانست و از حامیان و مردم طبیعت دوست استان خواست برای جلوگیری از تخریب عرصه‌های ملی و نیز عدم سو استفاده از این عرصه‌ها درصورت مشاهده هرگونه تخریب، تصرف، قطع درخت، زغال گیری و آتش سوزی در عرصه‌های جنگلی و مرتعی، مراتب را از طریق شماره رایگان ١٥٠٤ گزارش دهند.

کد خبر 4654087

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha