۱۱ شهریور ۱۳۹۸، ۸:۲۵

مدیرکل نوسازی مدارس استان قزوین:

دانش آموزان قزوینی امسال با بخاری‌های نفتی خداحافظی می‌کنند

دانش آموزان قزوینی امسال با بخاری‌های نفتی خداحافظی می‌کنند

قزوین- مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین گفت: در راستای استانداردسازی سیستم گرمایشی با ۶۰ میلیارد تومان اعتبار امسال بخاری نفتی از ۲۷۷ کلاس باقیمانده در روستاهای استان جمع آوری می شود.

عسگر علی جوانبخت در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: برای تأمین ایمنی مدارس استان بویژه در مناطق روستایی و محروم طرح استاندارد سازی مدارس و نوسازی سیستم گرمایشی در فضاهای آموزشی از سال‌های گذشته در دستور کار قرار گرفته و این کار تا نوسازی کامل این سیستم ادامه دارد.

۲۷۷ کلاس با بخاری نفتی / ۱۶۴۰ کلاس با بخاری گازی

وی اضافه کرد: به دنبال استانداردسازی سیستم گرمایشی در مدارس شهری و روستایی استان هستیم و با اطلاعات جمع آوری شده در حال حاضر در ۲۷۷ کلاس درس از بخاری نفتی و در ۱۶۴۰ کلاس از بخاری گازی استفاده می‌شود که امسال با اختصاص ۶۰ میلیارد تومان با بخاری‌های نفتی در مدارس خداحافظی خواهیم کرد.

جوانبخت یادآور شد: از سال ۹۲ تاکنون با اقدامات انجام شده بیش از ۴ هزار کلاس درس استاندارد شده و اگر بتوانیم بخاری‌های گازی را از ۱۶۴۰ کلاس درس حذف کرده و بخاری نفتی را از ۲۷۷ کلاس باقیمانده جمع آوری کنیم جشن استانداردسازی مدارس قزوین نزدیک است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین اظهار داشت: برای جایگزینی بخاری‌های نفتی و گازی از رادیاتورهای برقی و انرژی خورشیدی استفاده خواهیم کرد.

۲۵ میلیارد تومان برای حذف بخاری‌های گازی در مدارس

جوانبخت گفت: همچنین برای حذف ۱۶۴۰ بخاری گازی در مدارس استان به ۲۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که در صورت تأمین آن در مرحله بعدی نسبت به جمع آوری این سیستم گرمایشی از مدارس اقدام می‌کنیم تا ایمن سازی مدارس تکمیل شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر در مدارس برخی مناطق صعب العبور و روستایی از جمله الموت شرقی، آلموت غربی، طارم و آوج از بخاری‌های نفتی استفاده می‌شود که خطرات زیادی دارد که با جمع آوری آنها دیگر شاهد هیچ گونه حوادث احتمالی در آتش گرفتن بخاری‌ها نخواهیم بود.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان قزوین یادآور شد: در صورت تأمین ۵۰ درصد اعتبارات مورد نیاز با کمک خیرین و نیز اعتبارات نوسازی استان زمینه استاندارد سازی همه کلاس‌های درس استان در حداکثر دو سال آینده فراهم می‌شود.
 

کد خبر 4708651

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha