۱۲ شهریور ۱۳۹۸، ۱۱:۵۵

امام جمعه بوشهر:

لزوم برخورد با پیمانکارانی که در پرداخت حقوق کارگران تعلل دارند

لزوم برخورد با پیمانکارانی که در پرداخت حقوق کارگران تعلل دارند

بوشهر- نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: باید با پیمانکارانی که نسبت به پرداخت حقوق کارگران تعلل دارند برخورد شود.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری صبح سه شنبه در نشست با معاون اقتصادی و برنامه‌ریزی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار داشت: با توجه به شرایط سخت اقتصادی حاکم بر جامعه، آسیب‌پذیر بودن کارگران در چنین شرایطی باید پرداخت حقوق و مطالبات آنان به وقت باشد.

وی تصریح کرد: استان بوشهر دارای ۲ جغرافیای ثابت و سیال جمعیتی است که به واسطه صنایعی که در اختیار دارد کارگران برای به کار انداختن چرخ تولید و صنعت از مناطق دوردست به این استان می‌آیند و دچار مشکلاتی می‌شوند به همین دلیل پرداخت به‌موقع حقوق و دستمزد آنان باید به وقت باشد.

امام جمعه بوشهر بیان کرد: همان‌طور که در زمان بحران با مدیریت منابع امکان پرداخت حقوق کارگران وجود دارد نباید اجازه داد این قشر از جمعیت در برخی از مواقع در عذاب باشند.

صفایی بوشهری با بیان اینکه حمایت دولت‌مردان از بخش تعاون شکوفایی اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری را به دنبال دارد یادآور شد: استان بوشهر به دلیل شرایط خاص جغرافیایی همواره برای کشور بال بوده و هیچ‌گاه بار نبوده است اما خود از این موقعیت همیشه کمترین بهره را برده است.

وی بیان کرد: استان بوشهر به‌روز از منابع عظیم انرژی، از اقتصاد کرانه‌ای به عنوان اقتصادی‌ترین جغرافیای کشور برخورداراست اما کمترین استفاده از این اقتصاد می‌شود این در حالی است که کشورهایی دارای این مزیت از رونق اقتصادی قابل‌توجهی برخوردار هستند.

امام جمعه بوشهر گفت: با تصویب سند الگوی توسعه ایران در شورای عالی انقلاب فرهنگی، بوشهر به عنوان استان الگوی توسعه ایران به شمار می‌رود که باید از این موقعیت برای رشد و توسعه هرچه بیشتر استان بهره گرفت.

ضرورت راه‌اندازی تعاونی‌های حوزه انرژی

وی بر ضرورت راه‌اندازی کارگاه‌های کوچک زودبازده اما استراتژیک و ایجاد تعاونی‌ها مربوط به انرژی تأکید کرد و گفت: امروز کشور مبتلا به ناکارآمدی و بیماری بانکی است و بانک‌ها به جای حمایت از تولیدکننده خود را شریک در سود آن می‌دانند و این بدترین نظام بانکداری در دنیا به شمار می‌رود و این شیوه بانکداری باعث فلج کردن اقتصاد کشور شده و باید در مسیر بانکداری نوین گام برداشت و متناسب با برنامه و پروژه‌ها وام‌های صفر درصد پرداخت کرد تا زمینه رونق اقتصادی و اشتغال در جامعه فراهم شود.

صفایی بوشهری با بیان اینکه امروز مدعیان بسیاری از تولیدکنندگان و تعاونی‌ها بانک‌ها هستند و علاج این بیماری بانکی تنها راه برون‌رفت از این مشکلات است گفت: در اقتصاد جهانی امروز تأکید بر سرمایه‌گذاری جمعی و مدیریت جمعی است و از بخش تعاون می‌توان به عنوان پیشران مؤثری برای اقتصاد کشور استفاده کرد.

کد خبر 4709979

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha