۱۰ مهر ۱۳۹۸، ۱۶:۰۷

در گفت و گو با مهر عنوان شد؛

صفر تا صد شایعه شیوع ایدز در لردگان/تکذیب ۳۰۰ مورد آلوده

 صفر تا صد شایعه شیوع ایدز در لردگان/تکذیب ۳۰۰ مورد آلوده

شهرکرد- یک منبع آگاه در وزارت بهداشت گفت: پرونده برخی افراد آلوده به ایدز در روستای چنارمحمود شهرستان لردگان به دلیل برخی مسائل؛ قدیمی است و مدت هاست که تحت کنترل و درمان هستند.

یک منبع آگاه در وزارت بهداشت در گفتگو با مهر اظهار داشت: هر پزشکی می داند که آلوده شدن به ویروس ایدز به دلیل تست قند خون یا حجامت که در خبرها آمده منتفی است چرا که بیماری ایدز به وسیله سرنگ آلوده در مدت زمانی مثل سه ماه یا چهارماه قابل تشخیص نیست و اساسا مراکز درمانی طی این مدت اساسا غربالگری قند یا واکسن نداشته اند.

این منبع آگاه ادامه داد: آلوده شدن تعداد ۳۰۰ نفر به این ویروس قطعا کذب است و بدون تردید این موارد زیر ۳۰ نفر است و دلیل آن نیز برخی مسائل در گذشته در این منطقه بوده است که پرونده آنها در مراکز درمانی و امنیتی موجود است.

این مقام وزارت بهداشت گفت: بازداشت بهیار با این معنا که در اخبار آمده است هم درست نیست و فرد مذکور به دلیل برخی شایعات امنیتی در روستا، خودخواسته به پلیس مراجعه و درخواست کنترل اوضاع را داشته است.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت قطعا انتشار اخبار بی اساس و اعلام اعداد بی منبعی مثل آلوده شدن ۳۰۰ نفر به ایدز را از بعد حقوقی پیگیری خواهد کرد.

کد خبر 4735388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ناشناس IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۰
      0 0
      خود دادگستری گفته بخاطر چی بهیار را بازداشت کردیم
    • نوید IR ۰۷:۱۲ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
      1 0
      خدایی خودتون وارد صحنه شوید اینا همش دورغه چرا دارین ماس مالیش میکنین
    • ابراهیم IR ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۸/۰۷/۱۱
      0 2
      این منبع نا آگاه بفرمایید من کاری به علت شیوع ندارم ولی یکی از روشهای انتقال سرنگ مشترک و حجامت با تیغ مشترک می تواند باشد .ضمنا بعد از چهل روز ویروس قابل ردیابی در بدن است