۲۰ مهر ۱۳۹۸، ۹:۱۵

نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس:

درآمد شهرداری ها با رکود اقتصادی کاهش یافته است

درآمد شهرداری ها با رکود اقتصادی کاهش یافته است

رامسر - نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس آباد در مجلس با تاکید بر بررسی درآمد و هزینه شهرداری ها گفت: درآمد این نهاد با رکود اقتصادی کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار مهر، شمس الله شریعت نژاد صبح شنبه در نشست با اعضای شورای اسلامی شهر کتالم و سادات شهر اظهار داشت: توسعه پایدار در راستای مزیت اقتصادی و طبیعی منطقه است تا متناسب با آن توسعه شکل بگیرد.

وی  با انتقاد از ضعف برنامه ریزی کلان در کشور تصریح کرد: زمانی روستاها واحدهای تولید کشور بودند و با کشاورزی در روستا انبار گندم و کشاورزی وجود داشت که امروزه از ظرفیت های روستاها بخوبی استفاده نشده است.

وی افزود: سطح درآمد و هزینه شهرداریها باید بررسی شود و با رکود اقتصادی درآمد آنها کاهش پیدا کرده است.

مجتبی رضوانی شهردار کتالم و سادات شهر نیز با اشاره به اینکه نگاه دولت و حاکمیت در مسیر ایجاد اشتغال و توسعه سرمایه گذاری باشد تصریح کرد: هر اتفاق مثبتی در بخش سرمایه گذاری در شهرداری رخ دهد برای پرسنل و دوایر آسیب و شرایط سختی ایجاد می کند.

شهردار کتالم و ساداتشهر گفت: برخی قوانین و دستورالعمل ها برای شهرداری تناقض دارد و شیوه نامه هایی به ما دادند که اگر بر اساس آن فرآیند سرمایه گذاری انجام شود دیوان محاسبات و سازمان بازرسی کشور ما را احضار می کند تا بر اساس قانون شهرداری ها کار پیش رود که سبب اختلال در کار شهرداری می شود.

مجتبی رضوانی افزود: کاهش عمر مدیریتی شهرداران در مازندران فاجعه است  و نگاه دولت در خدمات رسانی به سمت روستاها برده شده که اشتباه بوده و تغییر کاربری سبب مهاجرت روستائیان به شهر شد است درحالی که باید فرآیند سرمایه گذاری در شهر و روستا تسهیل شود.

وی گفت:در کل حاکمیت و مجموعه ثابت نظام برای سرمایه گذاری نگاه جدیدی ایجاد شود تا سرمایه گذاری سبب چالش برای شهرداری ها نشود.

شهردار کتالم و ساداتشهر افزود: در ساحل دریا زندگی می کنیم امااز ابتدای شکل گیری طوایف در شمال ایران از دریا بی بهره هستیم و در توسعه گردشگری سهم دریا از توسعه سرمایه گذاری صفر است که باید در بخش ساحلی مدیریت متمرکز ایجاد شود.

رضوانی تصریح کرد: در طول ساحل شمال ایران اتفاقی در بخش گردشگری نیفتاده است که سبب شده فشار گردشگری به قسمت های آسیب پذیر جنگل وارد شود و در این حالت گردشگری فشرده و متمرکز اتفاق می افتد و گردشگری به صورت ویروسی رواج پیدا می کند.

کد خبر 4743787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha