۲ آبان ۱۳۹۸، ۱۵:۵۹

در شش ماهه نخست سال ۹۸

کاشان بیش از ۳۳ میلیون دلار صادرات فرش ماشینی داشته است

کاشان بیش از  ۳۳ میلیون دلار صادرات فرش ماشینی داشته است

کاشان - فرماندار کاشان گفت: در شش ماهه نخست سال ۹۸ کاشان بیش از ۳۳میلیون دلار صادرات فرش ماشینی داشته است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر مرتضائی پیش از ظهر پنج شنبه در همایش توسعه صادرات کاشان با بیان اینکه حوزه فرش ماشینی کاشان بیش از هفت هزار نفر در به طور مستقیم اشتغال زائی داشته است، اظهار داشت: کاشان در شش ماهه نخست سال ۹۸ کاشان بیش از ۲۲۸ میلیون دلار صادرات داشته است که ۳۳ میلیون دلار آن مربوط به صادرات فرش ماشینی بوده است.

۲۸۰ واحد تولیدکننده فرش ماشینی در کاشان است

وی از وجود ۲۸۰ تولید کننده عمده فرش ماشینی در کاشان خبر داد و ابراز داشت: صنعتگران کاشانی سعی کرده اند با وجود تمام مشکلات و تحریم های واحدهای خود را سرپا نگه دارند.

فرماندار کاشان از چهار معضل در واحدهای تولیدی فرش ماشینی نام برد و تصریح کرد: یکی از این معضلات عدم دانش و تکنولوژی این صنعت به خصوص در ساخت ماشین آلات بافت است که باعث می شود میلیون ها دلار ارز بابت خرید این ماشین آلات از کشور خارج شود.

وی تامین مواد اولیه و الیاف را دومین مشکل و معضل تولیدکنندگان فرش ماشینی دانست و افزود: عدم شناخت کافی از سلیقه مشتریان در بازارهای جهانی و معرفی و عرضه تولیدات واحدهای تولیدی و صنعتی فرش ماشینی سومین و چهارمین معضل و مشکل واحدهای صنعتی کاشان است.

تنوع در رنگ، ابعاد و نقشه فرش ماشینی یکی از راه های توسعه صادرات

مرتضائی تنوع رنگ و ابعاد و نقشه فرش های صادراتی را یکی از راه حل های توسعه صادرات واحدهای صنعتی کاشان دانست و بیان داشت: فرمانداری کاشان تلاش کرده است با  راه اندازی کارگروه رفع موانع تولید شرایط مناسبی را برای صنعتگران و تولیدکنندگان کاشان فراهم آورد.

کد خبر 4755225

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha