۳ آبان ۱۳۹۸، ۱۵:۳۴

امام جمعه یزد:

حرکت ترکیه به نفع هیچکس جز آمریکا نیست/ورود ترکیه به بازی خطرناک

حرکت ترکیه به نفع هیچکس جز آمریکا نیست/ورود ترکیه به بازی خطرناک

یزد ـ امام جمعه یزد با اشاره به اینکه ترکیه به بهانه کردها به سوریه حمله کرده است، گفت: این اقدام ترکیه نه به نفع کردهاست و نه به نفع ترکها بلکه تنها به نفع آمریکاست.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله محمدرضا ناصری در خطبه‌های این هفته نمازجمعه یزد، گردهمایی عظیم مردم ایران و مسلمانان و شیعیان سایر کشورهای جهان را ستود و اظهار د اشت: مردمی بودن این حرکت عظیم شاخصه اصلی آن است و دولتها نمی توانند این حرکت بزرگ را به نام خود ثبت کنند یا آن را منتسب به خود بدانند.

وی بیان کرد: دولتها باید تلاش کنند تا زیرساختها را برای رفاه زائران ارتقاء دهند و شرایط را به نحوی فراهم کنند که تردد برای زائران به سادگی انجام شود که این مهم از وظایف دولت ایران و هم از وظایف دولت عراق است.

ناصری، پیاده روی اربعین و اجتماع پرشکوه مردم مسلمان به ویژه شیعیان جهان را حرکتی جهانی به سوی آرمانهای الهی دانست و عنوان کرد: باید تلاش کنیم تا در این حرکت عظیم و باشکوه، بصیرت مردم را نیز بالا ببریم.

وی، اخلاص را شاخصه دیگر اجتماع بزرگ اربعین دانست و تاکید کرد: باید تلاش شود این اخلاص در این حرکت و تمام فعالتی های مرتبط با آن حفظ شود همچنانکه امروز در بین تمام افرادی که برای اربعین و خدمت رسانی به زائران تلاش می کنند، مشاهده می شود.

امام جمعه یزد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران، اسلام را در جهان احیا کرد، افزود: امروز همه دنیا این انقلاب را می شناسند و در مقابل دشمنانی که برای نابودی و انحراف اسلام تلاش می کنند، با جدیت ایستاده اند.

ناصری خاطرنشان کرد: این مسیر، راه عزت، پیشرفت، استقلال، حرکت به سوی خدا و عظمت است و همه ما باید در این راه قرار گیریم تا بتوانیم به آنچه که باید برای پیشرفت همه جانبه انقلاب به وجود آید، دست پیدا کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دستگیری روح الله زم بیان کرد: این حرکت ارزشمند اطلاعات سپاه قابل تقدیر است و این اقدام تمام اقدامات اطلاعاتی آمریکا و رژیم صهیونیستی و دیگر مستکبران جهان را خنثی و بی تاثیر کرد و اکنون همه آنها در یک سردرگمی بزرگ قرار گرفته‌اند.

خطیب جمعه یزد، موضوع حمله ترکیه به سوریه را نیز یکی از مسائل مهم منطقه دانست و گفت: مشخص است که ترکیه فریب آمریکا را خورده و وارد یک بازی خطرناک شده است.

ناصری تصریح کرد: ترکیه به بهانه کردها وارد سوریه شده اما واقعیت این است که این حرکت نه برای مردم مسلمان سوریه و نه برای کردها و ترکها خوب نیست بلکه این حرکت تنها تامین کننده منافع آمریکا در منطقه است و به طور قطع خسارت های بسیاری هم برای سوریه و هم برای ترکیه به دنبال دارد.

امام جمعه یزد اظهار امیدواری کرد: مسئولان ترکیه سر عقل بیایند و دست از جنگ و کشتار بردارند و تلاش کنند تا تروریست های باقی مانده در منطقه نابود شوند نه اینکه خود دست به جنگ و کشتار بزنند.

کد خبر 4755703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha