۴ آبان ۱۳۹۸، ۷:۵۸

مدیرکل اوقاف گلستان خبرداد

احداث نیروگاه خورشیدی درگنبدکاووس/۱۱ زندانی جرائم غیرعمد آزادشدند

احداث نیروگاه خورشیدی درگنبدکاووس/۱۱ زندانی جرائم غیرعمد آزادشدند

گرگان- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان گلستان از احداث نیروگاه خورشیدی در گنبدکاووس خبرداد و گفت: ۱۱ زندانی جرائم غیرعمد در گلستان طی سال جاری آزاد شدند.

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله سلیمانی فرد صبح شنبه به مناسب دهه وقف در جمع خبرنگاران اظهارکرد: به مناسبت دهه وقف ۱۲۸ عنوان برنامه را در سطح استان اجرا خواهیم کرد.

وی در خصوص پروژه های قابل افتتاح این نهاد، افزود: ۲۸ پروژه در سطح هفت هزار و ۶۰۵ مترمربع با اعتبار هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان و با اشتغالزایی ۷۴۹ نفر روز افتتاح خواهد شد.

سلیمانی فرد ادامه داد: ۳۱ پروژه به مساحت هشت هزار و ۶۸۰ مترمربع با هزینه ۶ میلیارد و ۵۸۰ میلیون تومان در دست اجرا است که ۱۲ درصد آن ها از اعتبارات دولتی و مابقی از کمک خیران و غیره استفاده خواهد شد.

وی گفت: همچنین طی دهه وقف عملیات اجرایی ۱۰ پروژه جدید به مساحت هشت هزار و ۳۵۰ مترمربع و با هزینه ۶ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان آغاز می شود.

سلیمانی فرد اضافه کرد: از پروژه های قابل کلنگ زنی می توان به ساخت موزه وقف در گرگان، احداث نیروگاه برق خورشیدی در جوار بقعه ملاعلی دانشمند در گنبدکاووس و همچنین ساماندهی زائرسرا، بازارچه، راه دسترسی و غیره بقعه خالدنبی در کلاله اشاره کرد.

وی در خصوص نیروگاه خورشیدی توضیح داد: با توجه به تابش نسبتا شدید خورشید در بخش داشلی برون گنبدکاووس این منطقه مکان مناسبی برای ایجاد یک نیروگاه خورشیدی است.

سلیمانی فرد در خصوص اقدامات اوقاف در سال جاری گفت: توزیع بیش از ۵۰۰ بسته حمایتی، حمایت از فعالیت های قرآنی، توزیع ۱۹۰ هزار پرس غذای گرم بین سیل زدگان، توزیع ۷۵۰ بسته حمایتی و لوازم خانگی به ارزش ۹۰۰ میلیون تومان در مناطق سیل زده، آزادسازی ۱۱ زندانی جرائم غیرعمد و غیره توسط اوقاف استان انجام شد.

کد خبر 4755865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha