۸ آبان ۱۳۹۸، ۱۸:۵۰

بیش از ٧ هزار دانش‌آموز دیرآموز فارس بدون خدمات آموزشی مانده اند

بیش از ٧ هزار دانش‌آموز دیرآموز فارس بدون خدمات آموزشی مانده اند

شیراز_رئیس آموزش و پرورش استثنایی فارس گفت: بیش از هفت هزار و ۶۴۴ دانش آموز دیر آموز در استان فارس وجود دارند که هیچ خدماتی دریافت نمی کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن بهشتی پور چهارشنبه در شورای آموزش و پرورش استان فارس بیان کرد: بیش از ١۵ هزار دانش آموز استثنایی در استان فارس وجود دارند که این افراد در ١۶١ مدرسه در سطح استان در حال تحصیل هستند. 

وی خاطرنشان کرد: دانش آموزان استثنایی فارس موفقیت های داشته و توانسته اند در کنکور سراسری سال ٩٨ جذب دانشگاه های استان شده اند و ١۵ نفر از این افراد در دانشگاه های سراسری پذیرفته شده اند. 

بهشتی پور در خصوص هزینه های این بخش عنوان کرد: ۴ میلیارد تومان کمک هزینه سرویس ، ۵٠٠ میلیون تومان کمک هزینه آموزشی ، ٢٠٠ میلیون تومان سرانه توانبخشی و حمایتی و٨٠٠ میلیون تومان از صندوق امید دریافت شده است. 

رئیس  آموزش و پرورش استثنایی  فارس خاطرنشان کرد: سالانه ١٠ میلیارد تومان هزینه سرویس کودکان استثنایی است و در سایر شهر ها هزینه سرویس این گونه  رایگان است

او در خصوص چالش های این بخش تاکید کرد: کمبود فضای آموزشی در شهر شیراز ، عدم وجود فضای آموزشی در شهر صدرا و نبود مدارس لازم در بسیاری از نقاط کلان شهر شیراز از جمله چالش های است که در استان شاهد آن هستیم. 

بهشتی با اشاره به عدم مناسب سازی شهری عنوان کرد: هنوز شرایط شهری برای معلولین مناسب سازی نشده است و بیش از چهار هزار خانواده ای که در شیراز دارای فرزند معلول هستند هیچ فضای تفریحی مناسبی برای این افراد در نظر گرفته نشده است. 

کد خبر 4759337

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha