۸ آبان ۱۳۹۸، ۲۲:۱۰

مدیرکل استاندارد استان مرکزی:

استاندارد باید از الزام قانونی به مطالبه عمومی تبدیل شود

استاندارد باید از الزام قانونی به مطالبه عمومی تبدیل شود

اراک- مدیرکل استاندارد استان مرکزی گفت: استاندارد باید از یک الزام قانونی به یک مطالبه عمومی تبدیل شود که این مهم در جامعه در حال نهادینه سازی است.

به گزارش خبرنگار مهر، مهناز جعفریان روز چهارشنبه در آیین گرامیداشت روز جهانی استاندارد در اراک، اظهار داشت: در چند سال اخیر رویکرد سازمان ملی استاندارد تغییر یافته؛ بر این اساس که استانداردها باید از یک الزام قانونی به یک مطالبه عمومی تبدیل شود که خوشبختانه با افزایش سطح فرهنگ مصرف جامعه عملیاتی شده یعنی بسیاری از تولیدکنندگان نیز به این مهم واقف هستند که در صورت تولید فاقد استاندارد مشتری خود را از دست می دهند.

 مدیرکل استاندارد استان مرکزی گفت: رویکرد دوم سازمان ملی استاندارد این است که بنا به توصیه مقام معظم رهبری در راستای حرکت از مرحله محصول محوری به فرآیند محوری اقدام کند. در یک برهه تنها کنترل محصول نهایی انجام می شد اما اکنون تمامی فرآیندها تحت بازرسی قرار می گیرند.

جعفریان اظهار کرد: ماده ۳ در قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد نظارت اشاره دارد که تمامی دستگاه های اجرایی با همکاری استاندارد در مسیر استاندارد سازی فرآیند های خدمت رسانی خدمات خود حرکت کنند و امید است با تغییر رویه سازمان استاندارد بتوان منویات مقام معظم رهبری در سیاست های اقتصاد مقاومتی را عملیاتی کرد.

وی گفت: تمامی تصمیم ها و تلاش ها در سازمان ملی استاندارد و این اداره کل نتیجه بخش نخواهد بود مگر همراه با سازمان های بین المللی و اینکه مترقی تر در سطح دنیا به لحاظ علمی و فنی پیش برویم.

مدیرکل استاندارد استان مرکزی افزود: در چندسال اخیر سازمان ملی استاندارد در مسیر انجام پروژه های علمی و فنی حرکت های خوبی را داشته است. در استان نیز در طی چند ماه گذشته علاوه بر فعال سازی یکی از کمیته های متناظر ، دو کمیته دیگر نیز به استان واگذار شده است.

جعفریان گفت: با توجه به شعار امسال به نام رونق تولید، می دانیم این مهم با اقبال عمومی میسر می شود و اقبال عمومی نیز جز با تولید کیفی عملیاتی نخواهد شد. تولیدات با کیفیت نشان دهنده توانمندی استان مرکزی است.

کد خبر 4759508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha